دولت از تأمین 10 درصدی خوراک دامداری‌ها هم عاجز است

دولت از تأمین 10 درصدی خوراک دامداری‌ها هم عاجز است
مدیرعامل کارخانه‌های لبنی استان اصفهان گفت: فقط 10 درصد از خوراک دام توسط دولت تأمین می‌شود که در حال حاضر از تأمین این مقدار هم عاجز است.
هومان امیری در اصفهان با اشاره به برگزاری جلسه آسیب‌شناسی در مورد قیمت شیر خام اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت به کارگروه شیر پیشنهاد داده که میزان تولید شیر خام در روز به 200 تن افزایش پیدا کند در حالی که در گذشته مقرر شده بود که 180 تن تولید شیر خام انجام شود و این در حالی است که در آن زمان نیز تنها 120 تن در روز تولید می‌شده است.
وی از نامشخص بودن اجرایی شدن پیشنهاد سازمان صنعت، معدن و تجارت سخن گفت و ادامه داد: در حال حاضر تا تعیین تکلیف نهایی در زمینه شیر، برخی از کارخانه‌های لبنی، جسته و گریخته شیر خام را با قیمت بالا برای عرضه شیر پاکتی و با مقیاس پایین خریداری می‌کنند.
مدیرعامل کارخانه‌های لبنی استان اصفهان با توجه به پیشنهاد ارائه شده، افزود: 200 تن شیر تأمین کننده نیاز اصفهان نیست، اما با این وجود قیمت شیر پاکتی تغییر نمی‌کند.
وی با بیان راهکارهای جلوگیری از افزایش قیمت شیرهای پاکتی بیان داشت: یکی از راهکارهای جلوگیری از افزایش قیمت شیر عرضه شیر با قیمت عرضه و تقاضا است به طوری که بازار تعیین کننده قیمت باشد که این اقدام موجب ایجاد رقابت و فروش شیر با قیمت مناسب می‌شود.
امیری تأمین خوراک دام و یا تصویب یارانه دامداران توسط دولت را از جمله راهکارهایی دانست که از افزایش قیمت شیر جلوگیری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه فقط 10 درصد از خوراک دام توسط دولت تأمین می‌شود، ادامه داد: مقرر شده بود که دولت به مدت 15 روز خوراک دام را تأمین کند که این کار انجام نشد و خوراک دامی به دست دامداران نرسیده است.
مدیرعامل کارخانه‌های لبنی استان اصفهان با اشاره به اظهارات دامداران مبنی بر عدم دریافت سبوس گفت: دامداران معتقدند که در حال حاضر فقط 30 درصد جو، 30 درصد سویا و 70 درصد ذرت دریافت کرده‌اند و بنابراین به صورت عملی نمی‌توانند شیر خام را به قیمت 630 تومان عرضه کنند.
وی با توجه به مشکلات دامداران افزود: دامداران در زمینه اقتصادی کم‌تر دچار مشکل می‌شوند، اما این فشار بیشتر به تولید کننده‌های لبنیات وارد می‌شود که ناچار هستند شیر را با قیمت بالاتری خریداری کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com