دو کارخانه گوشتی اصفهان پروانه قطعه‌بندی مرغ دارند

دو کارخانه گوشتی اصفهان پروانه قطعه‌بندی مرغ دارند
مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی اصفهان گفت: از بین 15 صنعت گوشتی اصفهان، فقط دو مورد از این کارخانجات پروانه قطعه‌بندی مرغ را از سازمان دامپزشکی اصفهان دریافت کرده است.
سید رضا موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب افزود: بهتر است در ارتباط با بی‌کیفیت بودن خمیر مرغ طرح مسئله شود و از جنبه دیگر مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: دستگاه بادر مثل چرخ گوشت است و اگر شاهد بی‌کیفیتی در آن هستیم به ماده اولیه آن بر می‌گردد.
موسوی بیان داشت: در صورتیکه خمیر مرغ با موازین بهداشتی تولید شود اشکالی به آن وارد نیست که همکاران ما در معاونت غذا و داروی اصفهان ناظر بر تولید آن هستند.
مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی اصفهان با بیان اینکه در جریان حذف خمیر مرغ و روی‌کار آمدن دوباره دستگاه‌های بادر شاهد نبود نظارت قوی بر تولید فراورده‌های گوشتی بودیم، افزود: در بسیاری از نشستها و جلسات مسئولان که در رابطه با این مسئله برگزار شده بود، اعلام کردیم که سازمان دامپزشکی اصفهان حاضر است که از ابتدای تولید تا انتهای زنجیر فرآورده‌های خام دامی، قطعه‌بندی و بسته‌بندی مرغ و تولید گوشت چرخ‌کرده مرغ حتی در صنایع گوشتی را  بر عهده بگیرد که تنها در این حالت پاسخگوی کیفیت خمیر مرغ و سوسیس‌و کالباس‌های حاصله از آن نیزهستیم.
وی بادامه داد: به دلیل اینکه کارشناسان این سازمان در مراکز سوسیس وکالباس حضور ندارند و بیشتر صنایع گوشتی برای تولیدات خود از مرغ‌های قطعه‌بندی شده سازمان استفاده نمی‌کنند به خاطر همین نمی‌توانیم پاسخگویی خمیر مرغ بی‌کیفیت یا تولیدات حاصل از آن باشیم.
موسویی گفت: درست است که ماده اولیه خمیر مرغ به دامپزشکی بر می‌گردد اما چون قطعه‌بندی مرغ و تولید خمیر مرغ در کارخانجات صنایع گوشتی انجام می‌گیرد به همین دلیل نظری در زمینه کیفیت این محصول غذایی داد.
وی با اشاره به اینکه از 15 کارخانجات سوسیس و کالباس اصفهان فقط دو صنعت گوشتی پروانه قطعه‌بندی مرغ از دامپزشکی دریافت کرده و دامپزشک حضور دارد، اضافه کرد: این صنایع تنها مورد حمایت دامپزشکی اصفهان هستند.
مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی اصفهان افزود: مسئولان صنایع گوشتی باید خمیر مرغ را  از مراکز قطعه‌بندی زیر نظر دامپزشکی اصفهان تحویل بگیرند و نه اینکه مرغ کامل را بخرند و  با دستکاری کردن بدون تمیز کردن، بادر کنند.
وی با اشاره به اینکه در تولید خمیرمرغ مسائل جنبی زیادی وجود دارد، گفت: در یک پروسه‌ای که دستگاه‌های مختلفی بر آن نظارت کنند به طور قطع حلقه‌های مفقوده‌ای مشاهده می‌شود .
موسویی افزود: بسیاری از صنایع گوشتی به دور از دید و نظارت سازمان دامپزشکی‌ اصفهان اقدام به وارد کردن مرغ‌های بدون گواهی حمل بهداشتی معتبر می‌کردند که در این مورد ما نمی‌توانیم این نوع محموله‌ها را تائید کنیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ دخالتی در امر تولید خمیر مرغ‌ نامرغوب نداریم، تصریح کرد: مسئولان دامپزشکی اصفهان حاضرند که ماده اولیه خمیر مرغ مطلوب را به کارخانجات فراورده ‌گوشتی تحویل بدهند تا دیگر شاهد خمیر مرغهای نامرغوب نباشیم.
مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی اصفهان گفت: ماده اولیه تولید سوسیس و کالباس مرغ است که باید عاری از تمام امحاء و احشاء مرغ شامل کلیه، نای ، مری، غدد لنفاوی ، پوست گردن و غیره باشد و فراورده گوشتی از آن تولید شود.
وی با بیان اینکه مسئول بهداشتی و غیر بهداشتی بودن مرغی که در کشتارگاه‌ها و سردخانه‌های زیر نظر دامپزشکی اصفهان کشته و قطعه‌بندی شود، هستیم، اظهار داشت: در زمان حاضر سیستم نظارتی دامپزشکی اصفهان گسترده‌تر شده و به صورت عمیق‌تر در سه سطح این کار انجام می‌گیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com