دو زنجیره تولید و تامین گوشت مرغ در کردستان ایجاد شد

دو زنجیره تولید و تامین گوشت مرغ در کردستان ایجاد شد
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان از ایجاد و آغاز به کار دو زنجیره تولید و تامین گوشت مرغ در این استان خبر داد.
فرزاد معاونی، با اشاره به ظرفیت های استان کردستان در راستای تولید و عرضه گوشت مرغ در این استان اظهار داشت: با هدف ارتقاء جایگاه استان و در راستای بهره برداری از ظرفیت های ایجاد شده دو زنجیره تولید و تامین گوشت مرغ در کردستان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: ایجاد و راه اندازی زنجیره های تولید و تامین گوش مرغ در استان کردستان در راستای اجرائی نمودن سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اصلاح ساختار صنعت طیور کشور و با توجه به مزایایی که این زنجیره ها دارا هستند، در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد:با اجرایی کردن این طرح کاهش هزینه های واسطه ای، کاهش قیمت تمام شده محصول، پائین آوردن ریسک سرمایه گذاری، امکان برنامه ریزی برای عرضه و بازاریابی، افزایش قدرت رقابتی در بازار صادراتی، افزایش کیفیت محصول و در نهایت بهبود شاخص های اقتصادی تولید نظیر درصد تلفات، ضریب تبدیل و سایر موارد به صورت عملی مورد توجه قرار می گیرند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان کردستان گفت: معاونت بهبود تولیدا ت دامی با توجه به زمینه ای ایجاد شده قبلی دو زنجیره تولید گوشت مرغ در شهرستان های مریوان و بانه را شناسائی و برای ثبت به مرکز معرفی شد که خوشبختانه این طرح مورد موافقت قرار گرفت و دو زنجیره تولید دیگر در شهرستان های سنندج و سرو آباد در حین شکل گیری است.
معاونی با بیان اینکه اجرایی کردن طرح زنجیره تامین گوشت مرغ باعث می شود هماهنگی بسیار خوبی در این زمینه صورت گیرد، افزود: این زنجیره ها شامل کشتارگاه صنعتی مرغ، کارخانه خوراک طیور، مرغ مادر، واحدهای تجاری مرغ گوشتی و امکانات مربوط به عرضه شامل ماشین حمل داشته و فروشگاه های سطح شهر است که در آینده نزدیک با برند مخصوص محصول را عرضه می کنند.
وی در پایان عنوان کرد: یکی از شروط اصلی برای تشکیل زنجیره تولید گوشت مرغ مالکیت حداقل دو مورد از سرحلقه های این زنجیره شامل مرغ مادر، کشتارگاه صنعتی مرغ و کارخانه خوراک مرغ است که با این مهم امکان عقد قرارداد و یا عقد مشارکت برای سایر حلقه های زنجیره وجود دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com