دلیل افزایش قیمت تخم مرغ

دلیل افزایش قیمت تخم مرغ
مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار اظهار داشت: افزایش قیمت تخم مرغ نسبت به هفته های گذشته ناشی از کاهش نسبی جوجه ریزی به دلیل گرمای تابستان، افزایش تقاضا پس از ماه رمضان، افزیش هزینه تولید و غیره بوده است.
طی هفته گذشته قیمت تخم‌مرغ در بازار افزایش یافت و به بیش از شانه‌ای ۱۰ هزار تومان رسید اما مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار کاهش نسبی جوجه‌ریزی ناشی از گرمای تابستان، افزایش تقاضا، افزایش هزینه تولید و غیره را از عوامل افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار دانسته و می‌گوید تخم‌مرغ هم اکنون در بازار گران نیست و مرغداران در حال جبران زیان ماه‌های گذشته خود هستند.
در میان محصولاتی مانند گوشت مرغ، برنج و غیره که طی ماه‌های اخیر همچنان روند افزایش قیمت را در بازار تجربه کرده‌اند تخم مرغ نیز به جمع این محصولات پیوسته است و هفته گذشته روز به روز قیمتش بالاتر رفت؛ به گونه ای که هم اکنون قیمت  تخم مرغ به شانه ای بیش از ۱۰ هزار تومان رسیده است.
اما محمدرضا ترکاشوند - مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار ، در این باره گفت: تخم مرغ گران نشده است اما افزایش قیمت آن نسبت به هفته های گذشته ناشی از کاهش نسبی جوجه ریزی به دلیل گرمای تابستان، افزایش تقاضا پس از ماه رمضان، افزیش هزینه تولید و غیره بوده است.
وی با بیان اینکه قیمت منطقی فروش تخم مرغ در مرغداری حداقل کیلویی ۴۳۰۰ تومان است، افزود: در حال حاضر هر کیلو گرم تخم مرغ در مرغداری به حدود ۴۰۰۰ تومان رسیده است در حالی که متوسط قیمت این محصول از ابتدای امسال تا هفته گذشته به کیلویی ۲۹۵۰ تومان بود که با این شرایط حداقل قیمت منطقی در بازار مصرف ۲۰ درصد بالاتر از قیمت تخم مرغ در مرغداری است.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار ادامه داد: هم اکنون هر کیلوگرم ذرت به عنوان مهمترین خوراک مرغ ۲۰۰ تومان نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت داشته است و از سوی دیگر نیز تقاضا برای این محصول به طور طبیعی پس از ماه رمضان بیشتر شده است که این خود به افزایش قیمت این محصول دامن می زند اما نه تنها این قیمت گران محسوب نمی شود بلکه مرغداران در حال جبران زیان ماه های گذشته خود هستند.
ترکاشوند همچنین بابیان اینکه ۹۵۰ هزارتن تخم مرغ در سال جاری تولید می شود، گفت: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۱۸ هزار تن تخم مرغ به کشور های مختلفی مانند عراق، ‌افغانستان و غیره صادر شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com