دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ

دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: کاهش جوجه‌ریزی به دلیل ضرر و زیان تولید‌کنندگان و افزایش تقاضا در ماه‌های پایانی سال از دلایل اصلی گرانی مرغ در هفته‌های اخیر است.
محمد یوسفی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور در مورد دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ، گفت: در چند ماه اخیر که قیمت هر کیلوگرم مرغ به حدود 4500 تومان کاهش یافته بود و مرغداران متحمل ضرر و زیان فراوانی شدند، برخی از مرغداری‌ها واحد تولیدی خود را تعطیل کردند و به همین دلیل تا حدودی تولید مرغ کاهش یافت.
وی افزود: در کنار این موضوع اواخر بهمن و اسفند به علت افزایش نقدینگی مردم پس از دریافت عیدی پایان سال تقاضا افزایش می‌یابد و همین موضوع باعث افزایش قیمت می‌شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور، گفت: دو ماه قبل قیمت هر قطعه جوجه یکروزه 500 تومان بود، در حالی که اکنون قیمت هر قطعه آن به 1800 تومان افزایش یافته و این موضوع هم عامل دیگری برای گرانی قیمت تمام شده مرغ است.
یوسفی در پاسخ به این سؤال که دلیل افزایش قیمت جوجه یکروزه چیست، اظهار داشت: با زیان مرغداری‌ها براثر کاهش قیمت مرغ در چند ماه گذشته تقاضا برای جوجه کاهش یافت و قیمت آن کم شد، اما با روند افزایش قیمت مرغ در هفته‌های اخیر باز هم تقاضا برای خرید و جوجه‌ریزی افزایش یافته و این موضوع باعث افزایش قیمت جوجه شده است.
وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد برخی فروشندگان قیمت مرغ را بدون ضابطه افزایش داده باشند، گفت: همواره باید این موضوع را در نظر داشت و وزارت جهاد کشاورزی هم به این موضوع اذعان دارد که نمی‌توان قیمت ثابتی را برای عرضه مرغ تعیین کرد، بلکه قیمت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.
یوسفی تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت مرغ مردم بهتر است برای تهیه آن به میادین میوه و تره‌بار مراجعه کنند، زیرا قیمت در آنجا ثابت است، ولی قیمت مرغ در مغازه‌های سطح شهر بر حسب اینکه مغازه در کدام نقطه شهر واقع است ممکن است متفاوت باشد و این موضوع در مورد همه کالاها صدق می‌کند.
وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ در یک روز ممکن است، در نقاط مختلف شهر حدود هزار تومان با هم اختلاف داشته باشد، گفت: به نظر می‌رسد مناسب‌ترین قیمت برای عرضه مرغ هم‌اکنون حدود هر کیلوگرم 7500 تومان باشد.
رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: اگر گفته می‌شود قیمت مرغ باید حدود 7 هزار تومان باشد، باید دید که قیمت اعلام شده با چه قیمتی برای جوجه تعیین می‌شود.
وی افزود: همچنین باید به این نکته توجه کرد که در چند ماه اخیر تولید‌کنندگان مرغ بسیار متضرر شد‌ه‌اند و حتی برخی مجبور به تعطیلی واحدهای تولیدی شدند.

 
نظرات شما
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۱۲/۰۳

    اقاى يوسفى قيمت جوجه كه مشخص است در حال حاضر حدود ٢٠٠٠ تومان با بيمه وحمل در ميايد قيمت مرغ كشتارگاه هم كه اگر ٧٥٠٠ تومانى كه گفته ايد باشد خوب به نظر شما أيا نبايد قيمت مرغ زنده از قرار عرفى حداقل بين ٥٢٠٠ تا ٥٤٠٠ تومان باشد كه براى توليدكننده هم ايجاد انگيزه كند كه البته با قيمت فعلى نهاده ها نه اينكه دوباره همه چيز سوخت كارگر نهاده جوجه و،،،،، گران شود و قيمت مرغ ثابت بماند پس بياييد با ايجاد زنجيره توليد همچو كشورهاى ديگر اين سيستم را اجرا كنيم نه اينكه همه چيز را هميشه به قضا و قدر بسپاريم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com