دلالان وارد بازار مرغ هم شدند/ مرغداریها روبه تعطیلی هستند

دلالان وارد بازار مرغ هم شدند/ مرغداریها روبه تعطیلی هستند
وجود مشکلات فراوان شامل پایین بودن قیمت خرید، افزایش قیمت نهاده ها، بدهی های بانکی، حمایت نکردن و غیره سبب شده تا مرغداریهای مازندران حال و روز خوبی نداشته باشند.
مازندران ۱۱ درصد مرغ کشور را تولید می کند و با داشتن ۲۰۸۴ واحد مرغداری گوشتی و تولید بیش از ۱۱ درصد گوشت مرغ رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.
محمد تیموری یکی از تولیدکنندگان مرغ مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: قیمت مرغ در دوشنبه شب سه هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شد در حالی که قیمت مرغ برای مصرف کننده ۶ هزارو ۵۰۰ تومان تمام می شود.
تیموری یکی از مرغداران بخش سوادکوه گفت: دو هزارو ۵۰۰ مرغ دار در مازندران فعال هستند که هرکدام  به دلیل مشکلات اقتصادی، قسط های عقب افتاده بانکی و بدهیهای بالا به دلالان دارند.
یکی دیگر از مرغداران بخش جویبار نیز اظهار داشت: تاکنون به فرمانداری، جهاد کشاورزی، استانداری نامه های زیادی زده ایم اما کسی پاسخگوی مشکلات ما نیست.
قیمت بالای تمام شده تولید مرغ
این مرغدار که خواست نامش ذکر نشود، به خبرنگار مهر گفت: برای فروش هر مرغ با قیمت تمام شده شامل دارو، غذای مکمل، ذرت و دانه و کرایه حمل بار هزارو۵۰۰ تومان ضرر می دهیم و به شرطی که جوجه خریداری شده ۶۰۰ تومان باشد،  قیمت تمام شده مرغ ۴ هزارو ۷۰۰ تومان تمام می شود.
وی در ادامه ابراز داشت: از ۴ هزارو ۷۰۰ تومان دلال به شرطی مرغ را از من می خرد که سه هزار و ۵۰۰ یا ۳ هزارو ۲۰۰ تومان بفروشم در صورتی هم که نفروشم مرغ مدت زمان بازدهی گوشتی خودش را از دست می دهد.
حسین جعفری یکی دیگر از مرغداران اظهار داشت: دولت هیچ سوبسیدی به مرغداران نداده است و سالهای قبل نیز گازوئییل را سه لیتر حساب می کردند که امسال زیر یک لیتر حساب می کنند.
وی تصریح کرد: وقتی مرغ گران می شود همه اعتراض می کنند که چرا مرغ گران شد اما وقتی مرغ ارزان می شود کسی واکنشی نشان نمی دهد.
این مرغ دار با نشان دادن نامه های مبنی برفروش مرغ به ادارات و سازمانها گفت: هیچ کس برای خرید مرغ به ما مراجعه نکرد و مرغهای پوسیده و از تاریخ گذشته را کیلویی دوهزارو ۸۰۰ از مرغدار خریداری کردند و کیلویی ۶ هزارتومان به مردم فروختند.
یکی دیگر از مرغداران گفت: ما پول دارو مکمل غذایی، کارگر، سوخت، گازوئیل را پرداخت می کنیم و باید بهترین دانه و غذا را هم به خورد مرغها بدهیم تا ضرر نکنیم.
وی اظهار داشت: هر یک از مرغداران، تاسیسات مرغداری به ارزش یک میلیارد به بالا دارند که اگر این پولها را بانک بگذارند سودی بیشتر از مرغداری در می آورند.
وی تاکید کرد: هیچ کدام از این مرغداراها آدرس اتحادیه مرغداران را بلد نیستند چراکه اتحادیه به مشکلات ما رسیدگی نکرده است.
وی با بیان اینکه برنج، چای و همه اقلام مصرفی قیمت تضمین شده دارد در حالی که مرغ قیمت تضمین شده ندارد و ما خودمان نمی توانیم روی مرغ قیمت بگذاریم.
این مرغدار قائمشهری ادامه داد: تمام مرغدارها  دو برابر حقوق اداره کار به کارگرها حقوق می دهند تا راضی باشند و ما تنها تولید کنندگانی هستیم که نمی توانیم در تولید دزدی کینم چرا که به خود مان ضرر وارد می کنیم.
به گفته برخی دیگر از فعالان صنعت مرغدری، مرغداران به بانکها، دلالان و  داروخانه های دامپژشکی و جاهای دیگر بدهیهای بالایی دارند و خیلی از مرغدارها هم در ورطه ورشکستگی و یا درتعطیل شده اند.
دلاور حیدرپور  رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه ۱۱ درصد مرغ کشور در مازندران تولید می شود، گفت : دو سوم از تولیدات استان به سایر استانها از جمله تهران عرضه می شود.
حیدرپور با تاکید بر اینکه بازار داخلی جوابگوی تولیدات استان نیست، افزود: با توجه به شرایط خاص بازار روسیه باید از این فرصت استفاده و محصولات با کیفیت را به این کشور صادر کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تجمع اخیر مرغداران و اعتراض آنان نسبت به ارزان بودن قیمت مرغ گفت: برای حمایت از آنان، روزانه ۳۰۰ تن مرغ در استان خریداری می شود تا مرغداران ضرر نکنند.
وی با بیان اینکه نیاز به سرمایه گذاری جدید در حوزه مرغداری در استان نیست، گفت: برای تقویت تکنولوژی تولید و بهینه سازی مرغداری ها حمایتهای لازم صورت می گیرد.
حیدرپور صادرات مرغ را از جمله برنامه ها بیان کرد و گفت: تلاش این است تا به بازارهای جدید راه یابیم و در این راستا سال قبل حدود ۸۰ هزار تن مرغ در کشور صادر شده است، این درحالیکه در سال ۹۲ واردکننده مرغ بودیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ظرفیت کشور برای صادرات مرغ را تا یک میلیون تن اعلام کرد.
 
نظرات شما
  •  

    majid گفت : ۹۴/۰۲/۰۴

    عرضه تنظیم بازار ندارین .لااقل کاری کنین بانک قسط ها رو عقب بندازه

    پاسخ...
  •  

    نوری گفت : ۹۴/۰۲/۰۴

    ما چه صادراتی داشتیم اقای وزیر چرا هر کی یک چیزی میگه مرغداران محترم هر چی سرمون میاد حقمون خود شما مرغدار جویباری مطمئنم که جوجه رو خریدی دانه ای حداقل 1700 تومن چرا این کارو کردی مثل روز روشن بود که بعد از عید مرغ میاد پایین همتون هم تکمیل ظرفیت ریختین اون همه بهتون گفتیم 20 درصد کمتر بریزین کو گوش شنوا این صادرات هم حرف پوچ روسیه نه از ما مرغ میگیره نه یک دونه تخم مرغ پس خودتون رو ائلاف نکنین معجزه هم اتفاق نمی افته 2 دوره اصلا نباید ریخت بعدش هم با 70 درصد ظرفیت وگرنه ملکتون رو هم میگیرن

    پاسخ...
  •  

    محمد همدان گفت : ۹۴/۰۲/۰۴

    خدا رحمتمان کند ،،،،،،،،،،،ما دیگر مرده ایم،،،،،

    پاسخ...
  •  

    محمد همدان گفت : ۹۴/۰۲/۰۴

    خدا رحمتمان کند،،،،ما دیگر مرده ایم،،،،اینه شعار حمایت از تولید،،،،خدا ازتون نگذره

    پاسخ...
  •  

    رضا گفت : ۹۴/۰۲/۰۵

    سلام،آب که از سر گذشت چه یک وجب چه 100 وجب.بزار دلالها کارشونو بکنن!!!!

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۴/۰۲/۰۵

    با سلام متاسفانه يکي از عامل هاي اصلي ضرر و زيان مرغداران متوليان اتحاديه مرغداران هستند که خود با کشتارگاهها تباني مي کنند به عنوان مثال اقاي عباسي مديرعامل اتحاديه مرعداران فارس يکي از اين کساني است که بجاي حمايت از مرغداران از کشتارگاهها حمايت مي کند و تصميماتي که در اتحاديه گرفته مي شود را وتو مي کند به نفع کشتارگاه. به اعتقاد من جاي اين افراد در اتحاديه نيست و مرغدارن بايد با جديت نسبت به جابجايي اين گونه افراد خيانت کار بايد تلاس کنند

    پاسخ...
  •  

    محمد از ساری گفت : ۹۴/۰۲/۰۵

    دلال چه عرض کنیم خود جهاد وپشتیبانی ودولت باعث قیمت گزاری مرغ میباشند یک ذره دلشان برای مرغدار وپولش نمیسوزه بنظر من ماه رمضان بدترین قیمت سال میباشد مرغداران دیگه جوجه ریزی نکنیم

    پاسخ...
  •  

    مهدی پارسا گفت : ۹۴/۰۲/۰۵

    خدا قوت چه عجب یه مصاحبه در خصوص افت مرغ و درد دلهای مرغداران نوشتید

    پاسخ...
  •  

    سنگ زیرین آسیا گفت : ۹۴/۰۲/۰۵

    با عرض معذرت کسی فکر نکنه این حرفها دروغ و برای بازارگرمیه

    پاسخ...
  •  

    نوری گفت : ۹۴/۰۲/۰۵

    همتون حقتونه لطفا غر نزنین زمانی که همه دارن بهتون به زبان ساده میگن که تولید زیاد شده کمتر بریزین چه فکری میکنین مخصوصا میرین لب به لب سالنهاتون رو پر از جوجه میکنین خوبه والا با عرض معذرت حمال خوبی شدیم از سال 93 شغلمون از مرغداری تبدیل به حمالی شده از قبل ما کشتارگاها دلالها مرغ فروشها کارخونهای دان ساز دکترها دارو فروشها جوجه فروشها کارگرها ووو به چه نوایی رسیدن اون وقت پله اول که ما هستیم به خاطر بی تدبیری خودمون کاسه گدایی دستمونه مصرف کننده و پشتیبانی رو هم به بالا اضافه کنید حقمونه تمام

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۴/۰۲/۰۶

    سلام،دلال!!! جالبه خودتون هر کاری میکنید و گردن دلالی میگزارید،جمع کنید این مسخره بازیهارو خود آقای یوسفی سر دسته دلالی هستش البته نوچه پشتیبانیه که اگه نباش صندلیو از زیرش میکشن بیرون.متاسفم برای قشر مرغدار که همه از سادگی اشتباه فکر میکنند.با تشکر

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغداری از شمال غرب گفت : ۹۴/۰۲/۰۶

    کاملا موافقم اگه فقط یک دوره جوجه ریزی سالانه را کم کنیم همه مشکلات حل میشه ولی کو گوش شنوا

    پاسخ...
  •  

    Abbas Elhami گفت : ۹۴/۰۲/۰۶

    واقعا جای تاسف داره تولیدکننده که باید بیشترین تمرکزش رو روی بالابردن کیفیت محصولش بذاره هر روز باید استرس اینجور مسایل از پا در بیارتش'کاهش تولید بقول یکی از دوستان مثل اینکه یه تریلی داشته باشی بعد بار خاور بزنی
    البته چاره ای جز این نیست'چون متولی دلسوزی نیست'خوشبحال این مردم که مرغ مفت میخورن بعدش کلی حرف هم میزنن که مرغ هورمون و سم داره ی

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرتضی گفت : ۹۴/۰۲/۰۶

    زن مرغدار بیوه شد کسی صداش در نمیاد خدا نکنه 100 تومن مرغ گرون بشه همهی دنیا با خبر میشن مرغ تو ایران گرون شده ما که ور شکست شدیم دیگه از هر چی مرغه حالم به هم میخوره با استرس بالا باید مرغ بزرگ کنی تو دمای منفی 7 8 درجه باید سالنتو 34 درجه نگه داری شبو روز حواست به موبایلت باشه که نکنه الان از سالن زنگ بزنن که اتفاقی افتاده بع مرغ رو 3400 ازمون میخرن به خدا کار ما مرغدارا شده خدمت به خلق وجفا در حق زن وبچمون به خدا به هیچ قشری انقدر ظلم نمیشه انقدر قیمت مرغ را پایین بیاورید تا تولید داخل متوقف

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرتضی گفت : ۹۴/۰۲/۰۶

    متوقف و صنعت ور شکسته اعلام شود و ان زمانه که وقتی محتاج واردات شدیم مجبوریم مرغ را به هر قیمتی وارد کشور کنیم دیر نیست ان روز

    پاسخ...
  •  

    شاهین گفت : ۹۴/۰۲/۰۶

    واقعا پدر مرغدار در اومده تو این چند سال اخیر . قیمت تنها چیزی که تو این مملکت یه شبه بالا نمیره مرغه اگه الان میخاست مث چیزای دیگه بالا رفته باشه از سال 89 باید الان مرغ کیلویی 15 تومن بود

    پاسخ...
  •  

    شاهین گفت : ۹۴/۰۲/۰۶

    بدبخت ترین قشر جامعه ماییم درامد که نداریم داریم یه چیزی از جیب میزاریم ..تا حدی تقصیر خودمونم هس البته .

    پاسخ...
  •  

    حسن گفت : ۹۴/۰۲/۰۷

    خدابه دادبرسه رهبرمیفرمایند اقتصادمقاومتی اقایان مرغ وارد میکنند بودجه سوبسید صادرات مرغ را جای دیگه هاپلو میکنند مجوز صادرات را میدهند به شرکت های خودی که دنبال سوبسیدند پر مرغ هم صادر نمیکنند رییس جمهور هم دنبال رضایتمندی انگلیس وامریکا هست گوربابا تولید کننده خنده دار هست تازه اقایان میگن اقتصاد مقاومتی کار از بیخ خراب مرغدارمحترم جوش نزن جیب پروشکم سیر که به فکر وطن پرستان تولیده نیستند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com