دلالان بیش از ۴ برابر تولید کنندگان شیر خام درآمد دارند

دلالان بیش از ۴ برابر تولید کنندگان شیر خام درآمد دارند
رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران کشوربا بیان اینکه قیمت شیر خام ۱۰ درصد افزایش یافته، گفت: قیمت لبنیات باید آزاد و براساس قمیت تمام شده تعیین شود.
سیروس روستا با اشاره به اینکه تولید کننندگان دامی از نحوه قیمت گذاری فرآورده‌های شیر راضی نیستند، اظهار داشت: قیمت فرآورده‌های شیر باید بر اساس عرضه و تقاضا و معیار قیمت گذاری بر پایه قیمت تمام شده شیر خام محاسبه شود.
این تولید کننده شیر خام، همچنین نسبت به افزایش حضور دلالان در بازار شیر و صنایع لبنی هشدار داد و افزود: در حال حاضر دلالان بیش از ۴ برابر تولید کنندگان شیر خام درآمد دارند.
رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران کشور در عین حال با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین اتحادیه دامداران، وزارت صنعت و صنایع لبنی، باید ۶۳ درصد ازسود حاصل از تولید و فرآوری شیر خام به تولید کنندگان اختصاص یابد از عدم تخصیص این میزان سود خبر دادو گفت: در حال حاضر این تفاهم نامه عملیاتی نمی‌شود.
روستا، در ادامه از تأثیر گذاری نوسان بازار ارز در حوزه تولید شیر خام خبر داد و بیان داشت: افزایش قیمت دلار تاثیری به سزایی در بخش تولیدات دامی و کشاورزی در بر داشته است.
وی همچنین در واکنش به اظهارات محمد حسن‌نژاد مبنی بر اینکه نوسان ارز تأثیری بر قیمت شیر خام نداشته است، تأکید کرد: جای تاسف است که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به تاثیر قیمت ارز بر محصولات دامی و کشاورزی آگاهی ندارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com