دستان پشت پرده ۳۵ میلیون دلار ارز دولتی واردات ذرت آلوده

دستان پشت پرده ۳۵ میلیون دلار  ارز دولتی واردات ذرت آلوده
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان این که ۱۴۰ هزار تن ذرت آلوده دپو شده در گمرک بندر اما آلوده به قارچ سمی آفلاتوکسین است گفت: عده ای از مسئولان درباره موضوع واردات ذرت های آلوده قصور کرده اند.
امیر خجسته با تشریح جزئیات واردات ۵۰۰ هزار تن ذرت به کشور اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دقیقی که از سوی مردم،دلسوزان و گمرکات به فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اصل ۹۰ رسیده ۱۴۰ هزار ذرت آلوده به قارچ سمی آفلاتوکسین است.
وی با بیان این‌که باید زمانی که آن ها وارد کشور شد مرجوع می شدند اما این اقدام صورت نگرفت، ادامه داد: باید مسئولان پاسخگو باشند چه کسی در این ۴ سال آن ها را مرجوع نکرده و در نزد خود نگه داشته است که با هر روز نگهداری سم آن ها بیشتر می شود.
وی با بیان این که گفته شده کسی نمی تواند از کنار انبار ذرت های آلوده عبور کند تا از وارد شدن آسیب به آن ها جلوگیری شود،‌ افزود: این آلودگی ۴ سال است روز به روز بیشتر می شود ولی همه در برابر آن سکوت کردند کسانی که بیانیه مشترک داده اند بجای تکذیب تعیین تکلیف کنند و از پنهان کاری خودداری کرده و اطلاعات دقیق را در اختیار مردم قرار دهند.


نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با طرح این سئوال "چه دستان پشت پرده ای وجود دارد" گفت: مبدا ذرت های آلوده وارد شده برزیل است و  با ۳۵ میلیون دلار  ارز دولتی وارد شده اند.به نظر می رسد در این زمینه رانت وجود دارد که کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.
خجسته تاکید کرد: باید ذرت های آلوده وارد شده هرچه زودتر تعیین تکلیف شود و این اطمینان به مردم داده می شود که یک دانه از ۱۴۰ هزار تن ذرت های وارداتی آلوده وارد بازار نشده است.عده ای از مسئولان درباره موضوع واردات ذرت های آلوده قصور کرده اند و کمیسیون اصل ۹۰ با جدیت در حال پیگیری این موضوع است تا نتیجه حاصل شود.
وی با بیان این که ۳۶۰ هزار تن از ذرت های وارد شده سالم است، اظهار کرد:‌این ذرت‌ها پس از ورود به تایید سازمان استاندارد و وزارت بهداشت رسیده است.
وی از فرصت یک ماهه به مسئولان برای تعیین تکلیف وضعیت ذرت های وارد شده خبر داد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com