دست سوء استفاده‌کنندگان از بازار مرغ، کوتاه شود

دست سوء استفاده‌کنندگان از بازار مرغ، کوتاه شود
سرپرست فرمانداری شهرستان طارم گفت: باید دست سوء‌استفاده‌کنندگان از بازار مرغ کوتاه شود.
ستار صفری در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان طارم از تشدید نظارت و بازرسی‌ها توسط اکیپ بازرسی از 15 اسفندماه تا 15 فروردین 98 خبر داد و افزود: فعالیت همه واحدهای خدمات‌رسان اعم از رستوران‌ها، سرویس‌های بهداشتی و هر محلی که به نحوی به مردم خدمات می‌دهد، بازرسی خواهد شد.
وی با بیان اینکه اغماض در برخوردها در برخی موارد بدترین ظلم به مردم بوده و پذیرفته نیست، گفت: این امر می‌تواند تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشد، به‌ویژه اینکه سلامت مردم را می‌تواند تهدید کند.
صفری، بازرسی‌های انجام شده و نظارت بر بازار شهرستان را ناکافی عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط بازار و نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و خریدهای شب عیدی مردم، می‌طلبد نظارت بر اصناف تشدید شود.
وی گفت: در صورت کمبود نیروی انسانی برای انجام بازرسی‌ها، از افراد با انگیزه دستگاه‌های اجرایی و بازرسان افتخاری جهت همکاری و صرفا جهت انعکاس مشکلات کمک گرفته می‌شود.
این مسئول تاکید کرد: تبعات و خروجی نظارت و بازرسی‌ها بایستی مشخص، هدفمند و مثمرثمر باشد و در صورت مشاهده تخلف بایستی برخورد جدی صورت گیرد.
وی در ادامه با اشاره به نوسانات بازار در کشور گفت: در مقایسه با سال‌های گذشته متقاضی گوشت قرمز و سفید در شهرستان افزایش و امسال نزدیک به 6.5 تن گوشت منجمد در طارم توزیع شده است.
صفری با بیان اینکه گوشت مرغ در استان زنجان در حال حاضر به دلیل حمایت ستاد تنظیم بازار استان با قیمت ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان در شهرستان توزیع می‌شود، گفت: این در حالی است گوشت مرغ در استان‌های هم‌جوار با قیمت بالاتری عرضه می‌شود.
سرپرست فرمانداری شهرستان طارم ضمن تاکید بر مدیریت در مصرف، تصریح کرد: بایستی از خروج احتمالی و سوء استفاده افراد سودجود در این حوزه جلوگیری شود تا مردم شهرستان با مشکل کمبود و افزایش قیمت مواجه نشوند.
وی با بیان اینکه خریداران عمده اعم از رستوران‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی خریدهای عمده خود را با قیمت آزاد از کشتارگاه‌ها تهیه می‌کنند، تاکید کرد: گوشت گرم مرغ با قیمت ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان صرفا برای مصرف‌کنندگان خانگی است و عاملان توزیع از فروش گوشت گرم به صورت عمده به خریداران خودداری کنند.
این مسئول گفت: در حال حاضر کمبودی در توزیع گوشت گرم مرغ در شهرستان وجود ندارد، ولی بایستی نظارت و پایش‌ها مستمر و جدی بوده و مشکلات موجود با حساسیت منعکس شود.
سرپرست فرمانداری شهرستان طارم تصریح کرد: در صورت گران‌فروشی با عاملان توزیع گوشت برخورد جدی خواهد شد و با عاملان متخلف در مرحله اول برخورد تعزیراتی سپس پلمب و در صورت تکرار هیچ فرآورده‌های پروتئینی دریافت نخواهند کرد.
وی همچنین نظارت جدی بر فعالیت نانوایی‌ها را خواستار شد و تاکید کرد: تعیین کشیک‌ها و نظارت مستمر بر فعال بودن نانوایی‌های کشیک در ایام تعطیل، نظارت جدی بر رعایت موارد بهداشتی، ساعات کار این واحدها بایستی با حساسیت بیشتری انجام گیرد.
سرپرست فرمانداری شهرستان طارم همچنین با اشاره به توزیع لاستیک یارانه‌ای به کامیون‌داران در شهرستان پایش نیاز واقعی مردم در این حوزه را ضروری خواند و تاکید کرد: جهت جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی در توزیع، هماهنگی بین بخشی بین ادارات صنعت، معدن و تجارت و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان انجام گیرد.
صفری در خصوص توزیع انواع کود شیمایی جهت مصارف کشاورزی، عنوان کرد: امسال استان زنجان 60 درصد کود یارانه‌ای جذب کرده است که در مقایسه با استان‌های دیگر میزان آن چشم‌گیر است.
وی تاکید کرد: جهت جلوگیری از هرگونه تخلف در نحوه توزیع، نظارت در این حوزه با دقت نظر بیشتری انجام گیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال نظارت بر فعالیت شرکت‌های مسافربری رسمی و افرادی که به صورت غیررسمی فعالیت دارند باید افزایش یابد. تا این لحظه نرخ کرایه‌های حمل مسافر هیچ افزایشی نداشته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com