دریغ از یک ریال

دریغ از یک ریال

خبرگزاری فارس: رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با تولید ماهانه 140 هزار تن گوشت مرغ، هیچ کمبودی در تولید گوشت مرغ وجود ندارد.
 محمد یوسفی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای مردم برای گوشت مرغ، افزود: اصلا جای هیچ نگرانی برای تامین گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان از نظر تولید و ذخیره‌سازی وجود ندارد و 100 درصد اطمینان می‌دهیم که مرغ به قدر کافی وجود داشته باشد.
 وی با اشاره به تولید کافی افزود: اما اینکه قیمت گوشت مرغ بالاتر است، مطلب درستی است ، زیرا هزینه تمام شده افزایش یافته و بارها گفته‌ام که از اول امسال تاکنون 20 تا 25 درصد هزینه تمام شده مرغ افزایش یافته است.
 وی افزود: قیمت مواد اولیه تولید مرغ نسبت به فروردین و اردیبهشت 86 بین 65 تا 70 درصد افزایش یافته است که قیمت گوشت مرغ افزایش یافته و در ماه‌های گذشته تولید کننده گوشت مرغ را با زیان 200 تا 300 تومان عرضه می‌کرد.
 یوسفی افزود: وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی از دولت به قدر کافی برای ماه مبارک رمضان گوشت مرغ خریده کرده و ذخیره مطمئنی در این زمینه وجود دارد.
 رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی افزود: مازاد تولید تا 20 روز پیش وجود داشت و هر ماه بین 6 تا 7 هزار تن مازاد تولید بود که بخشی از آن را دولت خریده و ذخیره‌سازی کرد، حدود 40 هزار تن از مازاد تولید مرغ را دولت خریداری و ذخیره کرد.
 وی افزود: با توجه به افزایش تقاضای گوشت مرغ در آستانه ماه مبارک رمضان دولت باید به موقع مرغ‌های ذخیره شده را روانه بازار کند، تا قیمت افزایش پیدا نکند.
 یوسفی افزود: یکی از مشکلات دیگر پایین بودن قدرت خرید مردم است که باعث کاهش تقاضا می‌شود و مسئولان دولتی باید از طریق تنظیم بازار یا روش‌های دیگر جبرانی نسبت به ترمیم قدرت خرید مردم اقدام کنند.
 وی تاکید کرد: تولید ماهانه گوشت مرغ طبق برنامه‌ریزی انجام می‌شود و در تولید هیچ مشکلی وجود ندارد و بر اساس برنامه‌ریزی، ماهانه 80 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شود که حاصل آن تولید 140 هزار تن گوشت مرغ در ماه است.
 وی افزود: بخشی از این تولید 140 هزار تنی گوشت مرغ در بازار جذب نمی‌شد و بنابراین دولت با خرید و ذخیره‌سازی بازار را به تعادل رساند، بخشی از تولید‌کنندگان نیز با زیان به فروش محصول پرداختند.
 رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران در مورد فروش نقدی دان توسط شرکت پشتیبانی امور دام، افزود: این مشکل با تصویب هیات دولت حل شده و گرچه دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نسبت به فروش نسیه نهاده‌های دام و طیور ایراد گرفته بود، اما دولت در هفته گذشته تصویب کرد که شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به فروش نسیه دان اقدام کند.
 *دریغ از یک ریال
 خبرگزاری فارس:رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: مشکل اصلی مرغداران عدم دریافت حتی یک ریال اعتبار بانکی در سال جاری است، گرچه معاونت امور دام وزارت جهاد اعلام کرده است که 800 میلیارد تومان برای سرمایه در گردش تولید مرغ اختصاص می‌یابد ولی از این مبلغ حتی یک ریال توسط بانک‌ها به مرغداران پرداخت نشده است
 وی افزود: هفته پیش اعضای اتحادیه مرغداران با کمیسیون کشاورزی مجلس نشستی داشتند و نسبت به مشکل اعتبار بانکی و افزایش هزینه تولید گلایه داشتند.
 وی افزود: اگر مرغدار نتواند از تسهیلات سرمایه در گردش 12 درصدی بانک‌ها استفاده کند، مجبور است یا به صورت نسیه کالا خرید کند یا پول با قیمت 30 تا 40 درصد از بازار آزاد تهیه کند که این امر بر افزایش هزینه تولید و در نهایت قیمت محصول اثر مستقیم دارد.
 یوسفی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام برای فروش نسیه نهاده‌های تولید ضمانتنامه بانکی طلب می‌کند که این کارقابل انجام نیست زیرا اگر مرغدار بتواند ضمانتنامه بانکی تهیه کند از خود بانک وام می‌گیرد و بنابراین باید شرکت یاد شده وثیقه‌های آسانتری از مرغدار درخواست کند.
 وی افزود: مشکل تسهیلات‌دهی بانک‌ها به تولید‌کنندگان بعد از اظهارات رئیس بانک مرکزی مبنی بر 6 قفله شدن خزانه بانک مرکزی مطرح شده که هنوز این مشکل به قوت خود باقی است و این نه تنها برای مرغدار بلکه برای اکثر تولید‌کنندگان مشکل ایجاد کرده است.
 وی تاکید کرد: مهمترین مساله تولید است، اگر بانک‌ها برای تولید ارزان‌ترین ماده پروتئنی غذای مردم یعنی تولید مرغ تسهیلات ندهند پس برای چه می‌خواهند تسهیلات اعطا کنند.
 وی افزود: تولید کننده باید سود منطقی داشته باشد تا بتواند به تولید ادامه دهد در غیر اینصورت امنیت غذایی جامعه دچار مشکل می‌شود.

 
کلمات کلیدی ذخيره استمهال بدهی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com