دردی که واردات گوشت یخی درمان نکرد

دردی که واردات گوشت یخی درمان نکرد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر این‌که واردات گوشت یخی و مرغ دردی از بازار درمان نمی‌کند، گفت: با توجه به بی‌ثباتی در واردات و نوسان قیمت نهاده‌های دامی، احتمال افزایش قیمت گوشت و مرغ وجود دارد.
حبیب برومند با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به این‌که ثباتی در حوزه واردات و قیمت نهاده‌های دامی و طیور در کشور دیده نمی‌شود، همیشه امکان بالا رفتن مواد پروتئینی از جمله گوشت و مرغ وجود دارد، بنابراین دولت باید نسبت به ذخیره کردن این کالاهای استراتژیک اقدام کند.
به اعتقاد وی، هر سال در آستانه ایام خاص همچون محرم و اعیاد تقاضا برای گوشت و مرغ افزایش پیدا می‌کند و به دلیل این‌که تاکنون تکلیف نهادهای دامی و طیور معلوم نشده، احتمال افزایش قیمت در این مواد پروتئینی وجود دارد، بنابراین دولت باید به سرعت نسبت به ذخیره‌سازی این کالاها اقدام کند.
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به عدم تعیین تکلیف ۲ میلیارد دلار برای ترخیص نهاده‌های دامی از سوی بانک مرکزی، تصریح کرد: در حال حاضر در شرایطی در حوزه گوشت و مرغ قرار دادیم که به ناچار باید دولت در این حوزه‌ها ورود کند.
برومند متذکر شد: در ماه‌های گذشته در عین حال که ارز برای ترخیص نهاده‌های دام و طیور اختصاص پیدا نکرده، هزینه‌های دیگری هم باعث رشد چند برابر نرخ گوشت، مرغ و تخم مرغ شد.
وی با تاکید بر این‌که واردات گوشت یخی و مرغ دردی از ما دوا نمی‌کند و قیمت‌ها را کاهش نمی‌دهد، عنوان کرد: دولت به‌طور قطع با کمک گرفتن از تشکل‌های فعال می‌تواند بازار را تنظیم کند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در نشست‌های تنظیم بازار تکلیف افزایش نرخ شیر مشخص نشده و این در حالی است که ستاد تنظیم بازار در ایام محرم به دلیل افزایش مصرف شیر، باید ذخیره‌سازی شیر را آغاز کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com