دردسری جدید برای تولیدکنندگان

دردسری جدید برای تولیدکنندگان
مشاور اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: ماه‌های پایانی سال گذشته درحالی که مرغداران خود را به بازار شب عید دلخوش کردند به وضعیت کرونا برخوردند و کرونا تمامی معادلات آنان بهم خورد.
تا قبل از کرونا هر زمان بحث مرغداران به میان می‌آمد حرف از ضرر و زیان و قصه دور و دراز ضرر و زیان و حتی تعطیلی برخی از واحدهای مرغداری بود که برخی به چنگ و دندان تلاش می‌کردند تا تولید را حفظ کنند و برخی نیز زیر انبوه مشکلات کمر خم کرده و چاره‌ای جز تعطیلی نداشتند.
در روزهایی که مرغداران استان مازندران به فکر تولید بیشتر و تامین بازار شب عید بودند کرونا تمامی آرزوهایشان را نقش برآب کرد و دچار ضرر و زیان شدند به طوری‌که وزن مرغ‌ها بالا رفت که این خود دردسر جدید برای تولیدکنندگان بود که آنان را فروش دچار مشکل کرده است.
چشم امید همه تولیدکنندگان به این است که محصول آنها با قیمتی به فروش برسد که حداقل هزینه‌های آنان را دربرگیرد در صورتی‌ که در حال حاضر عرضه آن با این قیمت نه تنها سودی نصیبشان نمی‌شود بلکه متضرر می‌شوند.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران، اظهار کرد: در ماه‌های پایانی سال گذشته درحالی که مرغداران خود را به بازار شب عید دلخوش کردند و در بهمن ماه ۱۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام دادند به وضعیت کرونا برخوردند و کرونا تمامی معادلات آنان بهم خورد.
عطاءالله حسن‌زاده با بیان اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد تولید از چرخه مصرف خارج شد، افزود: عملا ۸۰ درصد مرغداران در بحث برداشت در فروردین ماه متضرر شدند که لزوما نیازمند این بود دولت در بحث ضرر و زیان تولیدکنندگان ورود پیدا کند.
وی اضافه کرد: حتی اگر همه نهاده‌ها را با قیمت دولتی محاسبه کنیم تولیدکنندگان به ازای تولید هر کیلو مرغ بیش از 2 هزار تومان متضرر شدند که در سرجمع تولید مبلغ بالایی خواهد بود.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با تاکید بر ضرورت جبران بخشی از ضرر و زیان مرغداران گوشتی، خاطرنشان کرد: همه مسائل و مشکلات طرح موضوع شد ازجمله اقدامات این بود که تعرفه صادرات صفر شد ولی مهم‌ترین اقدام توجه مرغداران به توصیه‌ها است تا بتوان فضای بحرانی را مدیریت کرده و مرغداران آسیب کمتری ببینند.
 
نظرات شما
  •  

    احسان گفت : ۹۹/۰۲/۱۶

    سلام ما اینهمه متضرر شدیم و دیگه توان جوجه ریزی نداریم که هیچ،حتی نون خوردنمونم با این همه بدهی نمیتونیم بگیریم تورو خدا یکی به دادمون برسه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com