دردسر جدید تولیدکنندگان تخم مرغ

دردسر جدید تولیدکنندگان تخم مرغ
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه کارتن و شانه تخم مرغ به سختی یافت می شود،گفت: نامه ای به وزیر صنعت نوشته و خواستار رسیدگی به این مساله شده ایم.
ناصر نبی پور با بیان اینکه با وضعیت ایجاد شده برای بازار نهاده ها، ادامه تولید کار دشواری است، گفت: قیمت کارتن و شانه تخم مرغ افزایش چشمگیری داشته است البته به شرط اینکه بتوان این محصولات را پیدا کرد.
وی با بیان اینکه کارتن و شانه در بازار به شدت کمیاب شده است،  افزود: قیمت کارتن از ۷۰۰ تومان با افزایش ۴ برابری به ۳۰۰۰ تومان رسیده و قیمت شانه هم که بین ۶۰ تا ۱۰۰ تومان بوده به ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان رسیده است.  
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران تصریح کرد: در این راستا نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشته و اعلام کرده ایم با وضعیت ایجاد شده باید تخم مرغ های تولیدی خود را چگونه بسته بندی و عرضه کنیم؟ اما هنوز جوابی به این نامه داده نشده است.  
نبی پور گفت: کارخانجات اعلام می کنند مواد اولیه برای تولید کارتن و شانه ندارند و برخی از کارخانجات نیز تعطیل شده اند.  
وی میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری بین ۷۴۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان اعلام کرد و از توزیع تخم مرغ در میادین میوه و تره بار برخی استانها مانند اصفهان، قزوین و تهران خبر داد.
این فعال بخش خصوصی افزود: در قزوین هر شانه تخم مرغ به قیمت ۱۴ هزارتومان، تهران ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۱۵ هزارو  ۷۰۰ تومان و اصفهان ۱۶ هزارتومان توزیع می شود.  نبی پور درباره اینکه با توجه به افزایش تقاضا و مصرف در مهرماه آیا احتمال مواجه شدن با شوک قیمتی در بازار تخم مرغ وجود دارد؟، گفت: اگر با بیماری مواجه نباشم چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.  

 
نظرات شما
  •  

    حسن گفت : ۹۷/۰۶/۰۵

    با سلام
    خدمت دکتر عرض کنم یک کارتن و هفت عدد شانه حدودا یک‌کیلو گرم میشو‌د و‌ تخم مرغ هم با کارتن و‌شانه فروخته میشود یعنی یک کارتن و هفت عدد شانه حدود هشت هزار تومان فروخته میشود،الان که گران شده یک‌کارتن و‌هفت شانه میشود پنج‌ هزار تومان که با قیمت تخم مرغ باز هم سه هزار تومان سود مرغدار از کارتن و‌شانه میشود. یعنی یک‌ مرغدار که روزی سیصد کارتن تخم مرغ تولید میکند در روز یک‌میلیون تومان بابت کارتن و شانه سود میکند،به همین راحتی

    پاسخ...
  •  

    حسن گفت : ۹۷/۰۶/۰۵

    در ضمن در حال حاضر ذرت و‌سویا با دلار دولتی چهار هزار و‌دویست تومانی وارد میشود ولی تخم مرغ با دلار نه هزار تومانی به دست مصرف کننده میرسد،قیمت معقول تخم مرغ چیزی در حدود شش هزارو سیصد تا شش هزار و‌پانصد تومان است،که در حال حاضر با قیمت هفت هزار و هفتصد،هشتصد تومانی احجاف به مصرف کننده و‌تولید کننده است،قیمت تخم مرغ از هفت هزار تومان بالاتر سم است برای تولید،چون با این قیمت عرضه پس از مدتی بالا میرود و دوباره مرغداران با ضررهای هنگفت مواجه میشوند در آینده ای نزدیک،به شرط اینکه معدومی بابت آنفولانزا نداشته باشیم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com