درخواست یک هفته‌ای بانک مرکزی برای رفع مشکل نهاده‌های دامی

درخواست یک هفته‌ای بانک مرکزی برای رفع مشکل نهاده‌های دامی
نماینده کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بانک مرکزی برای برطرف کردن مشکل تامین نهاده­‌های وارداتی دام و طیور مهلت یک هفته­‌ای خواست.
هدایت­ الله میرمراد زهی نماینده کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا اظهار داشت: بر اساس مشکلات بوجود آمده در توزیع نهاده‌های دامی، بانک مرکزی مبنای واردات نهاده را براساس قیمت ۲۴۵۰ تومان تعیین کرد.
وی گفت:عدم ترخیص نهاده وارداتی و باقی ماندن آن‌ها در کشتی‌ها باعث بوجود آمدن کمبود نهاده در بازار شد وگرانی نهاده­‌ها مرغداران را در تنگنا قرار داد.
می‌رمراد زهی تاکید کرد: ادامه روند عدم تامین نهاده باعث گرانی فراورده­‌های دامی بخصوص مرغ و تخم مرغ خواهد شد.
نماینده کمیسیون کشاورزی مجلس با ضروری خواندن اقدام سریع برای رفع مشکل تامین نهاده طیور افزود: از نمایندگان بانک مرکزی، اتحادیه مرغداران و هیات مدیریه شرکت امور دام دعوت شد تا در جلسه کمیسیون کشاورزی حضور پیدا کنند و نتیجه آن شد که به گونه­‌ای عمل شود تا حداقل آسیب به بخش تولد مرغ وارد شود.
میرمراد زهی با اشاره به اینکه بانک مرکزی تا سه شنبه هفته آینده مهلت خواست، اظهار داشت: قرار بر این شد که بانک مرکزی بر اساس بخش­نامه­‌ای تا سه شنبه هفته آینده یا قیمت نهاده­‌ها را تصحیح کند و یا برای تامین نهاده ارز مورد نیاز را تخصیص دهد تا مشکلات تامین نهاده مرغداری­‌ها برطرف شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com