درخواست از اتحادیه‌ها و قصاب‌ها در تامین هزینه‌های کشتارگاهی

درخواست از اتحادیه‌ها و قصاب‌ها در تامین هزینه‌های کشتارگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سعید علی‌پور در حاشیه نشست کشتارگاه‌ها در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به عدم سوددهی کشتارگاه‌ برای شهرداری اظهار داشت: شهرداری برای کشتارگاه دام اهواز ماهانه بیش از 66 میلیون تومان به صورت یارانه هزینه می‌کند.
وی اظهار داشت: در شرایطی که شهرداری بابت هزینه برق کشتارگاه 8 میلیون تومان و بابت هزینه آب آن 2 میلیون تومان می‌پردازد، دیگر نمی‌توان مانند گذشته رفتار و به عوارض کشتار دام اکتفا کرد.
علی‌پور تصریح کرد: اعضای اتحادیه دام سبک و سنگین و صنف قصاب‌ها مرتبا افزایش قیمت دارند، این در حالی‌ است که عوارض خدمات کشتارگاهی از سال‌های 82 و 83 تاکنون افزایش نداشته که این مسئله تطبیق آنها را با شرایط کنونی ضروری می‌کند.
وی افزود: اعتبار کشتارگاه اهواز در سال 87، حدود 30 میلیون تومان بود، در حالیکه تنها 500 میلیون تومان هزینه ساخت سالن جدید کشتار دام سنگین برای رفع نقایص و مشکلات بهداشتی است.
این مسئول با اشاره به بازدید اخیر شهردار اهواز از کشتارگاه گفت: با توجه به اینکه احداث کشتارگاه صنعتی اهواز حداقل پنج سال دیگر به طول می‌انجامد، قرار شد برای حفظ سلامت و بهداشت شهروندان بازسازی و بهسازی سریع کشتارگاه در دستورکار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه درآمد کشتارگاه قابل مقایسه با هزینه‌های آن نیست، گفت: علاوه بر اعتبارات عمرانی استان، شهرداری باید مبالغ بسیاری برای اداره آن هزینه کند به همین دلیل اتحادیه‌ها باید در چارچوب قانون با شهرداری همکاری کنند.
علی‌پور درباره اختلافات پیش آمده در مورد تامین هزینه حمل گوشت گفت: نظر به اینکه حمل گوشت بر عهده شهرداری‌ها نیست، بر اساس قانون شهرداری‌ها و توافقات صورت گرفته با اتحادیه‌ها مقرر شد از نیمه دوم سال 88 این کار توسط بخش خصوصی و زیر نظر اتحادیه‌ها انجام شود که با توجه به آغاز سال نو به اردیبهشت موکول شد و با فرارسیدن زمان مورد توافق، اتحادیه‌ها باید به تعهد خود عمل کنند.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com