در گیلان 1500 تن تولید مازاد مرغ داریم

در گیلان 1500 تن تولید مازاد مرغ داریم

مردم از ذخیره‌سازی مرغ در فریزرها خودداری کنند

معاون دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: مردم به مقدار نیاز روز مرغ خرید کنند تا شاهد افزایش بی دلیل قیمت گوشت مرغ نباشیم.

مجید غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خزر با بیان این که با تمهیدات اندیشیده شده تولیدکنندگان توانمند برای تنظیم بازار ماه رمضان به سازمان بازرگانی معرفی شده اند، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده گوشت مرغ در این ماه به قیمت سه هزار و 250 تومان عرضه خواهد شد و بیش از میزان نیاز مصرف استان ذخیره سازی ها انجام شده است و هیچ نیازی نیست مردم ذخیره سازی مرغ را از هم اکنون در فریزرها انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه میزان جوجه ریزی تیر ماه امسال از سه میلیون و 300 هزار تن به سه میلیون و 800 هزار تن در استان افزایش داده‌ایم، افزود: پیش بینی می شود شش هزار و 800 تن تولید گوشت مرغ در استان داشتیم که بیش از چهار هزار و500 تن برای نیاز استان در نظر گرفته شده است و بیش از یک هزارو500 تن تولید مازاد به استانهای دیگر از جمله بازار تهران فرستاده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: مشارکت مصرف کننده در این مقطع مانع ایجاد جو روانی منفی قیمت‌ها می شود و به مصرف کنندگان توصیه می شود به میزان نیاز روز خود خرید کنند تا شاهد افزایش بی دلیل مرغ در بازارها نباشیم.

غلامی گفت: در سال جاری با توجه به گرم بودن زیاد هوا در برخی از استانهای گرمسیر جوجه ریزی کمتری اتفاق افتاده است اما در گیلان ما شاهد کاهش تولید و کشتار مرغ نخواهیم بود.

وی درباره گوشت قرمز نیز خاطر نشان کرد: در گوشت قرمز نیز مانند سال قبل تولید 30 هزار تن را داریم که نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتی نداشته و اقدامات لازم برای تنظیم بازار گوشت مرغ از سوی دستگاه‌های مرتبط انجام شده است.

او تصریح کرد: خوشبختانه در گیلان افزایش چشمگیری در گوشت قرمز نسبت به استان‌های دیگر نداشتیم و انتظار می رود در ماه مبارک رمضان نیز روند توزیع گوشت مرغ و قرمز مطلوبی را شاهد باشیم.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com