در هر ساعت 28 هزار قطعه مرغ در استان مرکزی کشتار می شود

در هر ساعت 28 هزار قطعه مرغ در استان مرکزی کشتار می شود
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در هر ساعت بیش از 28 هزار قطعه مرغ در استان مرکزی کشتار می‌شود.
دکتر محسن شانقی، منطقه مرکزی، عنوان کرد: استان مرکزی دارای هشت کشتار طیور است که به صورت کاملا صنعتی فعال هستند و از نظر بهداشتی عملکرد قابل قبولی دارند.
وی با اشاره به اینکه در هر ساعت در این تعداد کشتارگاه بیش از 28 هزار قطعه مرغ کشتار می‌شود، افزود: اخیرا دو کشتارگاه صنعتی استان مرکزی در شازند و دلیجان موفق به دریافت کد IR شده‌اند که بواسطه آن امکان صادرات مرغ نیز میسر شده است.
شانقی تصریح کرد: ظرفیت کشتار کشتارگاه های صنعتی دارای کد IR که فاز دوم آن کاملا اتوماتیک است در هر ساعت شش هزار قطعه است که البته با توجه به مرغ ورودی به کشتارگاه‌ها امکان افزایش تولید نیز وجود دارد و حتی بعضا منجر به افزایش ساعات کار کشتارگاه نیز می‌شود.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی یک کشتارگاه صنعتی حدود 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد، گفت: در این راستا تنها بخش خصوصی امکان ورود دارد و در حال حاضر کلیه کشتارگاه‌های طیور استان نیز مربوط به بخش خصوصی است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی میزان صادرات مرغ در هشت ماهه نخست سال جاری را 94 تن عنوان کرد و افزود: در حوزه آلایش مرغ نیز 112 تن پا و پنجه، 299 تن تخم مرغ خوراکی و سه هزار و 196 تن خوراک و مکمل طیور صادر شده است.
شانقی کشورهای مقصد صادرات این محصول را عراق، تایلند، چین، ارمنستان، پاکستان و افغانستان عنوان کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com