در تولید گوشت مرغ خودکفا هستیم

در تولید گوشت مرغ خودکفا هستیم

سید نظام‌الدین سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال، مگر چقدر کمبود تولید مرغ در کشور وجود دارد که مجوز واردات 40 هزار تن مرغ تا پایان سال داده شده است، گفت: در مورد واردات از مفتح معاون وزیر بازرگانی سئوال شود، اما تولید مرغ در حدی است که از نظر گوشت مرغ خودکفا هستیم و پیش بینی می‌شود، امسال یک میلیون و 605 هزار تن مرغ در کشور تولید شود.
سجادی افزود: تولید مرغ در 11 ماه گذشته هیچ مشکلی نداشته و جوجه ریزی دی‌ماه و 2 هفته بهمن‌ماه بدون مشکل ادامه داشته است.
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه برای شب عید مردم هیچ مشکلی در تأمین مرغ وجود ندارد، گفت: امکان اینکه واردات برای ذخیره سازی انجام شود، بحث دیگری است، اما از نظر تولید بر اساس برنامه و حتی جلوتر از برنامه حرکت می‌کنیم و هیچ کمبودی وجود ندارد و از نظر نیاز به گوشت مرغ در کشور خودکفا هستیم.
وی در مورد تولید گوشت قرمز در کشور گفت: تولید گوشت به 900 هزار تن در سال می‌رسد.
وی در مورد برنامه پنجم گفت: طبق اهداف برنامه تولید شیر به 13 میلیون و 900 هزار تن، گوشت قرمز به یک میلیون و 100 هزار تن، تخم مرغ 920 هزار تن و گوشت مرغ به 2 میلیون و 175 هزار تن تا پایان برنامه پنجم خواهد رسید.
سجادی با اشاره به اینکه بزرگترین کشتارگاه صنعتی مرغ خاورمیانه در تهران به ظرفیت 10 هزار تن مرغ در ساعت راه‌اندازی شده گفت: 204 کشتارگاه صنعتی مرغ در کشور وجود دارد، گرچه از نظر ظرفیت کشتارگاه‌های صنعتی هیچ کمبودی وجود ندارد، اما پراکنش مناسبی در کشتارگاه‌ها به تناسب پراکندگی تولید مرغ به چشم نمی‌خورد.
وی افزود: برخی از استان‌ها نیاز به کشتارگاه جدید مرغ دارند و با توجه به اینکه در برنامه پنجم تولید مرغ به 2.2 میلیون تن می‌رسد، باید 120 کشتارگاه جدید طیور در سطح کشور احداث شود و در حال احداث است.
سجادی افزود‌: کشتارگاه‌های جدید با تکنولوژی پیشرفته احداث می‌شود و کشتارگاه طیور آقای خداداد در سطح منطقه خاورمیانه اول است و گوشت بهداشتی با بسته بندی مناسب و کشتار به روشهای جدید احداث می شود.
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی در مورد صادرات مرغ گفت: اعلام کردیم صادرات مرغ آزاد است، اما دولت نمی‌تواند اما دولت نمی‌تواند صادر کند بلکه باید بخش خصوصی به صادرات مرغ اقدام کند.
وی افزود: ایجاد کشتارگاه‌های جدید مرغ و بسته بندی بهداشتی و قطعه بندی گوشت مرغ گام موثری در جهت صادرات مرغ به شمار می‌رود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com