در تولید فرآورده های خام دامی از هیچ هورمونی استفاده نمی شود

در تولید فرآورده های خام دامی از هیچ هورمونی استفاده نمی شود
دکتر جواد اعلمی در این باره گفت: آنچه که در دامداری ها و مرغداری ها در حال استفاده است آنتی بیوتیک است که تحت نظر دامپزشک واحد تولیدی استفاده می شود و میزان آن نباید از حد مجاز بالاتر برود.
وی افزود: استفاده از هورمون ها به دلیل قیمت بالای آن ها و عدم تاثیر مناسب برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نمی باشد.
دکتر اعلمی به ظرفیت مناسب استان در زمینه تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 28 واحد متقاضی صدور پروانه بهره برداری بهداشتی برای تولید این محصول هستند و تا کنون در استان خراسان رضوی پس از بررسی های فنی صورت گرفته توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان تعداد 6 واحد موفق به کسب پروانه بهداشتی شده اند که محصولات آن ها در حال حاضر در حال عرضه در بازارهای مصرف است.
اعلمی یادآور شد، خوشبختانه در کشور ما هیچ شکلی از هورمون به منظور افزایش تولید، استفاده نمی‌شود و علت به وجود آمدن این نگرانی فزاینده، کوتاهی در اطلاع‌رسانی صحیح، ارائه سوژه‌های غیرمستند و غیر علمی بخصوص در سطح برخی رسانه‌ها و گاهی اوقات اظهار نظرهای غیر کارشناسی می باشد.
وی تصریح کرد: این نگرانی در حوزه تولید مرغ گوشتی بیشتر مورد توجه رسانه‌ها و به تبع آن مردم بوده است و در این راستا با اطمینان کامل می‌توان اظهار کرد که در حال حاضر هیچ موردی از پرورش ماکیان و طیور
گوشتی و همچنین تولید تخم‌مرغ و فرآورده‌های مرتبط با آن با استفاده از هورمون‌های استروئیدی و هورمون‌های رشد گزارش و مشاهده نشده و گزارشی نیز از وجود این هورمون ها به طور قانونی یا قاچاق در داخل زنجیره دارو های دامی کشور و یا خارج آن وجود ندارد.
همچنین کلیه مواد اولیه وارداتی که جهت تغذیه دام وطیور کشورمان از خارج از کشور تهیه می شوند ، واجد چنین هورمون هایی نیستند.
وی یادآور شد از ابتدای تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش در سال 1388 تا شهریور ماه سال جاری در استان به طور تقریبی یک میلیون و 45 هزار قطعه مرغ به وزن 2090 تن و جوجه کبابی بدون آنتی بیوتیک به تعداد 375 هزار قطعه به وزن 428 تن در استان تولید شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com