دخالت وزارت صنعت قیمت مرغ را بالا برد

دخالت وزارت صنعت قیمت مرغ را بالا برد
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با انتقاد از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص عمل نکردن به طرح انتزاع و دخالت در واردات برخی محصولات و کالاها، گفت: ندادن مجوز برای ترخیص خوراک دام از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت مرغ را افزایش داده است.
سید‌راضی نوری با بیان اینکه تولید مرغ در کشور به خوبی صورت می‌گیرد و هیچ نوع کمبودی در سایه ذخیره‌سازی در کشور نیست که عامل افزایش قیمت مواد پروتئینی شود، افزود: گران شدن نهاده‌های دام از یک سو و تغییر نرخ ارز از سوی دیگر عاملانی هستند که در این روزها قیمت مرغ را بالا برده‌اند.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که نبود مدیریت کارآمد گرانی‌ها را در بازار قوت بخشیده و اجازه کاهش قیمت را به کالاها نمی‌دهد، تصریح کرد: حمایت و دفاع از مصرف‌کننده در حرف و شعار محقق نمی‌شود و باید مسئولان در عمل با گران‌فروشان و محتکران که عاملان تشدید ناامنی و بی‌نظمی در بازار‌اند برخورد کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با انتقاد از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص عمل نکردن به طرح انتزاع و دخالت در واردات محصولات کشاورزی، گفت: ندادن مجوز برای ترخیص خوراک دام از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت مرغ را افزایش داده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه با مطرح شدن طرح انتزاع بخش کشاورزی دیگر واردات خوراک دام ربطی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارد، عنوان کرد: متأسفانه دخالت‌های دور از حیطه کاری مشکلات موجود در بازار را تشدید کرده و پای سود‌جویان را به عرصه خرید و فروش باز کرده است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، ادامه داد: واقعیت‌های چون تحریم و تغییر نرخ ارز از مرجع به آزاد شاید گرانی را در بازار تشدید کند اما عامل اصلی افزایش قیمت‌ها ضعف نظارت مسئولان اجرایی کشور بوده که با بی‌توجهی خود جو روانی ناامن و بی‌ثبات را بر بازار حاکم کرده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com