دامپزشکی در زمینه واردات دام از مرزهای خراسان جنوبی همکاری کند

دامپزشکی در زمینه واردات دام از مرزهای خراسان جنوبی همکاری کند
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای رونق اقتصادی منطقه باید نگاه فرصتی به مرزهای استان داشته باشیم، گفت: در این زمینه سازمان دامپزشکی برای واردات دام برابر قانون و ضوابط قرنطینه ای با استان همکاری کند.
محمد ابراهیم افشاری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه معیشت مردم این استان به دامپروری بستگی دارد، اظهارداشت: هم اکنون 35 درصد اشتغال و 50 درصد جمعیت استان در بحث دامپروری فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه خشکسالیهای 12 سال مردم این منطقه را با مشکللات زیادی مواجه کرده است، عنوان کرد: هم اکنون 400 روستای این استان با تانکر آبرسانی می شوند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در سرشماری نفوس و مسکن امسال جمعیت شهرستان نهبندان هشت درصد کاهش جمعیت را داشته ایم که این نشان از مهاجرت روستائیان و مرز نشیان شهرهای مرزی استان به دلیلی خشکسالی های چندین ساله است.
افشاری با اشاره به اینکه جمعیت بیرجند نیز در این سرشماری چهار درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: باید زمینه رونق اقتصادی را در شهرهای مرزی استان مهیا کرد تا از مهاجرت به مرکز جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه دامپزشکی در بحث  ارائه  مجوز های لازم برای واردات دام  می تواند نقش موثری را برای رونق اقتصادی مردم منطقه ایجاد کند، افزود: به بحث واردات دام در مرزهای استان برای رونق اقتصادی، افزایش تولیدات و اشتغال در منطقه باید توجه ویژه از سوی مسئولان امر صورت گیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com