دامپزشکی استان مرکزی خواستار تجهیز کشتارگاه های دام به سردخانه شد

دامپزشکی استان مرکزی خواستار تجهیز کشتارگاه های دام به سردخانه شد
 مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی خواستار تجهیز کشتارگاه های دام این استان به سردخانه شد و گفت: این مهم به ارتقای سطح بهداشت کمک شایانی می کند.
دکتر'سعید حسینی افزود:نگه داری گوشت در سردخانه موجب از بین رفتن برخی از عوامل بیماری زا شده و پخت آن را آسان تر می کند.
وی اظهار کرد: تجهیز ماشین های حمل گوشت و ساماندهی یخچال ها و سردخانه های مراکز عرضه و فروش فراورده های دامی از دیگر الزامات طرح مراقبتی و بهداشتی سلامت مواد غذایی است.
مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: نگه داری گوشت به مدت 24 تا 48 ساعت در یخچال و فریزر باعث از بین رفتن ویروس در برخی از بیماری ها مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می شود.
حسینی توضیح داد:با توجه به بروز و ظهور بیماری های نوپدید و بازپدید مشترک بین انسان و دام لزوم تکمیل و تجهیز واحدهای مرتبط با دام باید در دستور کار دامپزشکی و شهرداری ها به عنوان متولیان کشتارگاه ها قرار گیرد.
وی اضافه کرد: آغاز فصل گرما و سریع الفساد بودن برخی از مواد غذایی مورد نیاز مردم با منشا دامی عامل بروز برخی از بیماری ها در جامعه انسانی و دامی است که باید با رعایت موازین بهداشتی به آن توجه کرد.
مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد:سم پاشی بدن دام و واحد های دامی از دیگر اقدامات پیشگیرانه در شیوع برخی از بیماری ها است که به صورت دوره ای و با نظارت کارشناسان دامپزشکی صورت می گیرد.
حسینی گفت: بیش از 10 هزار لیتر سم برای بدن دام ها و واحدهای پرورشی در استان مرکزی جهت مقابله با  کنه ها و انگل های خارجی  در میان جمعیت دامی مورد استفاده قرار گرفته است. وی افزود: رعایت نکات بهداشتی توسط افرادی که با محصولات دامی و فراورده های آن در تماس هستند الزامی و لازم به اجرا است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com