دامپزشکی استان بر تولید مرغ‌های بدون آنتی بیوتیک نظارت دارد

دامپزشکی استان بر تولید مرغ‌های بدون آنتی بیوتیک نظارت دارد
مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مردم با خرید مرغ‌های بدون آنتی بیوتیک و اعتماد به آزمایشات دامپزشکی مرغداران را در تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک تشویق کنند.
عبدالمحمد نجاتی، اظهار کرد: مرغ بدون آنتی بیوتیک مرغی است که در طول پرورش آن هیچ‌گونه آنتی بیوتیکی به صورت خوراکی، آشامیدنی و یا تزریقی استفاده نشده است. طول دوره پرورش آن حداکثر 42 روز باشد و هیچگونه بقایای آنتی بیوتیکی در گوشت آن وجود ندارد.
وی افزود: مرغ بدون آنتی بیوتیک به دلیل رعایت دوره پرورش 42 روز  در وزن استاندارد به کشتارگاه ارسال می‌شود.
نجاتی تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی در زمان های 20-15 روزگی، 30-25 روزگی و در پایان دوره مرغداری‌هایی را که قصد پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک دارند، آزمایش و پس از کشتار در بسته بندی مشخص به بازار مصرف عرضه می‌کنند.
دوی گفت: با توجه به نتایج آزمایشات صورت گرفته بر روی سایز مرغ‌های ارسالی به کشتارگاه مشخص شده است دوره پرهیز مصرف دارویی در مرغداری‌های استان رعایت شده و اداره کل با انجام آزمایشات لازم برآن ها نیز نظارت می‌کند.
وی از مردم خواست با خرید مرغ های بدون آنتی بیوتیک و اعتماد به آزمایشات دامپزشکی مرغداران را در تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک یاری کنند تا مرغداران بیشتری بتوانند قدم در این را بگذارند و غذای سالمتری در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com