دامهای غیر مجاز در کرمان کشتار می شوند

دامهای غیر مجاز در کرمان کشتار می شوند

مدیرکل دامپزشکی کرمان با تاکید بر برخورد شدید با قاچاق دام غیر مجاز از مرزهای شرقی کشور گفت: دامهای غیرمجاز کشف شده در استان کشتار می شوند.
به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، غلامرضا زید آبادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دامهای غیرمجاز پس از کشف مستقیما به کشتارگاه اعزام و کشتار می شوند.
وی افزود: هماهنگی لازم نیز با دستگاه های قضایی برای برخورد با خاطیان صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: ورود دامهای غیر مجاز موجب بروز بیماری های زیاد در جمعیت دامی استان می شود که خسارات فراوان اقتصادی را به همراه خواهد داشت.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان خاطرنشان کرد: ورود اینگونه دامهای طی ماه های اخیر از استان سیستان و بلوچستان به استان کرمان موجب بروز مشکلات فراوان به خصوص شیوع برخی از بیماریهای مسری شد که به سرعت این کانونهای بیماری کنترل شد اما با توجه به هزینه بر بودن این نوع قاچاق دام و به خطر افتادن سلامت جمعیت دامی استان اقدامات سختگیرانه در این خصوص اعمال می شود.
وی ورود این دام ها به استان را موجب مختل شدن کنترل و پیشگیری از بیماریهای در استان دانست.
زیدآبادی افزود: هر چند کارشناسان دامپزشکی استان به صورت جدی در خصوص پایش بیمار یهای دامی تلاش می کنند اما ورود این دامهای قاچاق به استان موجب می شود بیماریهای خطرناک از جمله تب کریمه کنگو، تب مالت و بسیاری از بیماریهای انگلی در بین جمعیت دامی شیوع یابد.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com