دامها گرسنه‌اند، گاوداران به سمت کشتار رفته‌اند

دامها گرسنه‌اند، گاوداران به سمت کشتار رفته‌اند
رییس اتحادیه گاوداران خراسان رضوی گفت: در حال حاضر نبود جو مصرفی گاو در بازار، گاودار را به سمت کشتار دام خود برده است.
فرشید صراف اظهارکرد: کمبود علوفه‌ دامدار را در شرایط بحرانی قرار داده و دامدار به زنده نماندن دام خود راضی است.
وی گفت: افزایش150 تومان قیمت جو نسبت به ماه گذشته، 100 تومانی کنجاله و 80 تومانی کنسانتره مصرفی دام شرایط سختی را برای دامدار به وجود آورده است.
وی ادامه داد: با توجه به پایان سال فضای نابسامانی در بازار وجود دارد به طوری که محصول دامی به سختی در بازار موجود است و دام ما با شرایط موجود در گرسنگی به سر می‌برد.
صراف با بیان این که قیمت تمام شده شیر مصرفی در حال حاضر به بالای 800 تومان برای تولیدکننده رسیده است، تصریح کرد: این در حالیست که همین شیر به مبلغ710 تومان در اختیار کارخانجات شیر قرار می‌گیرد و با یارانه 750 تومانی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
رییس اتحادیه گاوداران خراسان رضوی افزود: با توجه به این شرایط تولیدکننده یارانه را پرداخت می‌کند و هر روز ضرر را متحمل‌تر می‌شود.
وی ادامه داد: طبق ماده 4 و 8 قانون هدفمندی یارانه‌ها، دولت موظف است یارانه تولیدکننده را از سال پیش کمتر نکند و یا 30 درصد از درآمد یارانه‌هارا صرف بخش کشاورزی کند که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌ها برای کنترل قیمت‌ها در شرایط موجود واردات است، تاکید کرد: در بحث واردات در گشایش LC، ترخیص کالا و بروکراسی موجود برای واردکننده دچار مشکل هستیم.
صراف افزود: در حال حاضر تولیدکننده کمبود نقدینگی دارد و با تسهیلات 18 درصد بانک‌ها توان دریافت تسهیلات را هم ندارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com