دامداری برخلاف کشاورزی دچار خسارت نشده است

دامداری برخلاف کشاورزی دچار خسارت نشده است
معاون تولید بهبودات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: دامداری استان بر خلاف کشاورزی آسیبی ندیده و محصولات دامی بیش از نیاز مصرف استان نیز تولید می شود.
امیر حسین افیونی در جمع خبرنگاران اظهار داشت : استان اصفهان دارای رتبه های برتر از لحاظ میزان تولید شیر و گوشت سفید و قرمز در کشور است.
وی با بیان اینکه 35 درصد تولید استان مازاد مصرف آن است افزود: معتقدم که بر اساس آمار خشکسالی به رغم زیان وارده بخش کشاورزی به دامداری استان آسیبی نرسانده و در سال جاری میزان تولیدات 10 درصد به نسبت سال گذشته افزایش داشته است.
تولید مرغ در سالن ها باید به 30 کیلوگرم برسد
معاون بهبود تولید ات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: سیاست این سازمان در استان در شرایط فعلی افزایش میزان بهره وری در واحد های دامی به جای توسعه کمی آن است برای نمونه در هر سالن مرغداری تا 16 کیلوگرم گوشت حاصل می شود که قصد داریم با روش های جدید این میزان را به 30 کیلوگرم در هر سالن برسانیم.
افیونی با تاکید بر اینکه با توسعه مکانیزاسیون در بحث آبزیان می توانیم رشد 100 درصدی در این عرصه داشته باشیم، افزود : اخیرا به دنبال یافتن استخرهای بیشتر چاه های آب کشاورزی برای پرورش دادن آبزیان سرد آبی هستیم .
وی یادآور شد: بخش خصوصی و تعاون در راستای واگذاری های اصل 44 قانون اساسی ورود خوبی داشته و به رغم مشکلات ناشی از خشکسالی تولیدات خود را افزایش داده است.
خسارت شش سال خشکسالی 10 برابر یکسال بودجه عمرانی استان اصفهان
در ادامه این نشست معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: شش سال متوالی خشکسالی در استان رقم پنج هزار میلیارد و 350 میلیون تومان به طور مستقیم به کشاورزان وارد کرده است.
احمد صفری افزود: بودجه عمرانی استان اصفهان معادل 600 میلیارد تومان در سال است که می توان دریافت که شش سال خشکسالی بیش از 10  برابر بودجه سالانه به کشاورزی زیان وارد کرده است.
وی با بیان اینکه 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی به کشاورزی تعلق دارد، گفت: تعداد هشت هزار طرح بخش کشاورزی در استان به بانک ها معرفی شده اند که حدود شش هزار و 500 طرح مورد تایید قرار گرفته است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: حدود چهار هزار طرح مورد تعیین تکلیف قرار گرفته است که رقم 35 میلیارد تومان منابع مالی به آن تخصیص یافته است.
صفری یادآور شد: 59 درصد منابع به طرح های دامداری ، 12 درصد گلخانه ای و باقی ارقام شامل آب و خاک ،کشاورزی  و ... اعطا شد.
وی اظهار داشت: 163 میلیارد تومان اعتبارات مصوب عمرانی جهاد کشاورزی استان توسط دولت واریز نشده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com