دامداران چوب حراج به دام‌هایشان زدند

دامداران چوب حراج به دام‌هایشان زدند
نماینده شیروان در مجلس نهم با اشاره به نارضایتی دامداران شیروان از گرانی علوفه، گفت: دامداران این منطقه یا دام‌های خود را فروخته و یا راهی کشتارگاه‌ها کرده‌اند.
عبدالرضا عزیزی با بیان این که ۴۵ درصد از اشتغال در شیروان در بخش کشاورزی و دامداری متمرکز شده است، به مشکلات دامداری‌ها اشاره کرد و افزود: دامداران این منطقه از وضعیت موجود ناراضی هستند.
نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دامداران نسبت به هزینه‌های بالای تولید و درآمد کم در این بخش ناراضی هستند اظهار داشت: مشکل تهیه علوفه و تأمین هزینه‌های دامداری بارسنگینی بردوش فعالان این حوزه شده است به طوری‌که ترجیح می‌دهند به  جای فعالیت‌، دام های خود را راهی کشتارگاه کرده یا دام‌های خود را بفروشند.
وی با بیان این که تعطیلی دامداری‌ها به نفع اقتصاد منطقه نیست و بیکاری را بیشتر می‌کند، گفت:  کنند. گرانی علوفه باعث شده دامداران چوب حراج به دام‌های خود زدند.
عزیزی تهیه علوفه را با قیمت موجود در بازار برای دامداران مقرون به صرفه ندانست و اعلام کرد: در صورت ادامه شرایط موجود پیش‌بینی گرانی گوشت در آینده گرانی دور از ذهن نیست مگر این‌که مسئولان قبل از این‌که گوشت نیز به سرانجام مرغ دچار شود، اقدام کنند.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دامداران شیروان نیازمند حمایت دولت و مسئولان هستند، افزود: به نظر می‌رسد بهتر است هر چه سریعتر سوبسید‌های این بخش از سوی دولت پرداخت شود.  
نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در سایر کشورها کشاورزی مورد حمایت جدی دولت‌ها قرار دارد اما در ایران حمایت‌ها در این بخش بسیار کم است لذا دولت بیش از گذشته به تقویت همه بخش‌های مرتبط با این حوزه توجه کند.

 
نظرات شما
  •  

    سهراب گفت : ۹۱/۰۵/۰۲

    متاسفانه در نوشته ها به چشم میخورد که سویاهای حمایتی دولت به دست مرغداران نرسیده و این امر موجب اختلال در امر تولید و در نهایت گرانی مرغ گشته که این مورد میتواند مسئله سیاسی مهمی ایجاب کند که برای کشور عزیزمان در این مقطع از زمان که تحریم هستیم خوب نیست .چرا دولت مردان برای اعاده حیثیتشان این افراد سود جو که ممکن است سود جوئی انها بیشتر از پرونده فساد اقتصادی مطرح زمان باشد را به دادگاه اعلام نمی کنند.ایا مسئله ای به این مهمی که غرور ملی مان جریحدار شد ایا کسب سود جوئی کمتر از ان پرونده می باشد یا ایا مقداری قابل ملاحظه ای نیست که براش پرونده تشکیل داد؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com