دامداران هنوز بلاتکلیفند

دامداران هنوز بلاتکلیفند
در حالی که سخنگوی دولت، هفته گذشته رسما مخالفت رییس‌جمهور با افزایش قیمت شیر را تایید کرده هنوز تصمیمی برای جبران هزینه تمام شده تولید با قیمت فروش این محصول گرفته نشده است و دامداران خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر وضعیت تولید هستند.
با مخالفت رییس‌جمهور طرح آزادسازی قیمت شیر منتفی شد و جلسات متعددی برای تدوین راهکاری مناسب جهت ثابت ماندن قیمت شیر تا پایان سال برگزار شد اما علیرغم این‌که محمدرضا نوبخت در حاشیه جلسه چهارشنبه هیات دولت مهر تاییدی بر این مخالفت زد و گفت که دولت از هرگونه افزایش قیمت غیرمنطقی که وجهه گرانی داشته باشد جلوگیری می‌کند، هنوز تصمیمی برای اتخاذ رویکردی مناسب در این راستا گرفته نشده است.
از سوی دیگر با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، دامداران معتقدند به عنوان یکی از اقشار آسیب‌پذیر بخش تولید نیاز به حمایت جدی دولت دارند تا به گونه‌ای فاصله هزینه تمام شده تولید با قیمت فروش محصول جبران شود.
سعید سلطانی - مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران - در این باره به ایسنا گفت: انتظار دامداران این است که دولت تدبیر و امید هر چه سریع‌تر برای مشخص شدن تکلیف دامداران تصمیم‌گیری کند تا این قشر آسیب‌پذیر بیش از این متضرر نشوند.
وی افزود: دامداران بیش از پنج ماه است که از بازار آزاد، نهاده‌ها و علوفه‌های مورد نیاز را تامین می‌کنند در حالی که ارزش پول و سرمایه آن‌ها برای تولید به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است.
مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: دامداران ماهانه حدود 500 هزار تن و سالانه حدود شش میلیون تن شیر تحویل کارخانه‌های لبنی می‌دهند که براساس تفاهم نامه منعقد شده بین اتحادیه دامداران و شرکت پشتیبانی امور دام، این شرکت باید برای تحویل هر کیلوگرم شیر 245 گرم جو به قیمت کیلویی 650 تومان، 245 گرم ذرت به قیمت کیلویی 700 تومان، 190 گرم سویا به قیمت کیلویی 1050 تومان و 190 گرم سبوس به قیمت کیلویی 250 تومان به دامداران تحویل دهد.
سلطانی ادامه داد: اگر دولت می‌خواهد قیمت شیر ثابت بماند و تغییر نکند باید علوفه‌های یارانه‌ای که در تفاهم نامه منعقد شده و تیر ماه امسال تعهد داده بود را به دامداران تحویل دهد تا قیمت این محصول مهم ثابت بماند.
وی اظهار کرد: دامداران از ابتدای تیر ماه علیرغم تحویل شیر تولیدی واحدهای خود به کارخانه‌های لبنی حتی یک کیلوگرم علوفه دریافت نکرده‌اند اما بر اساس تفاهم نامه منعقد شده شرکت پشتیبانی امور دام باید حدود دو میلیون تن علوفه یارانه‌ای برای پنج ماهه گذشته به دامداران تحویل دهد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com