دامداران همچنان نگرانند!

دامداران همچنان نگرانند!
با توجه به تعیین قیمت پایه شیر خام و توافقات صورت گرفته در خصوص تامین نهاده ها دامداران همچنان نگران عدم تعهد دولت به وظایف خود هستند.
فیروز روستا رئیس هیئت مدیره اتحادیه دامداران کشور در جلسه ای که امروز با نمایندگان اتحادیه دامداران استان ها در خصوص تفاهم نامه بین اتحادیه دامداران و وزارت صنعت، معدن و تجارت که به منظور تعیین پایه شیرخام برگزار شد گفت: براساس این تفاهم نامه قیمت پایه هر کیلوگرم شیرخام درب دامداری با 3.2 درصد چربی و بار میکروبی 1 میلیون 7هزار و 500 ریال می باشد.
وی ادامه داد: جلسه ای که امروز بین نمایندگان اتحادیه دامداران استان ها برگزار شد این تفاهم نامه ابلاغ شد تا دامداران همکاری خود را با مسئولان دولتی اعلام نمایند و ثابت کنند که به دنبال گرانی شیر خام نیستند.
وی ادامه داد: در تفاهم نامه اول که دو ماه گذشته با دولت با انعقاد نمودیم دامداران به میزان لازم شیر را به کارخانه ها تحویل دادند اما دولت به تعهدات خود در خصوص در اختیار گذاشتن کاهش قیمت نهاده ها عمل نکرد و دامداران ضرر جبران ناپذیری را متحمل شدند و هیچ کس پاسخگوی نیاز آنان نشد.
وی تصریح کرد: بیشترین دغدغه نمایندگان اتحادیه دامداران استان ها در تفاهم نامه دوم عدم اعتماد به دولت در خصوص تعهدات در قبال دامداران است.
وی افزود: دامداران با توجه به تعهدات خود به شرکت پشتیبانی دام وارد بازار نشدند و دوم اینکه دامداران بسیاری از استان ها پول نقد خود را به واردکننده نهاده پرداخت کردند اما بعد از گذشته دو ماه هیچ نهاده ای دریافت نکردند.
روستا در ادامه گفت: وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی باید در کنار هم با نگاه ملی به بحث تولید توجه کنند و مشکلات را برطرف نمایند و با دید جدا و بدون کارشناسی، تولید کشور پیش نمی رود و لطمه می خورد.
وی در خصوص زمان اجرای این تفاهم نامه خاطرنشان کرد: از زمان تحویل نهاده ها تا 15 روز قیمت پایه شیرخام بر طبق این تفاهم نامه اجرا می شود.
 
نظرات شما
  •  

    وحیدخادمی گفت : ۹۱/۰۴/۱۵

    کمال تشکر وقدردانی ازتلاش بی دریغ جناب آقای مهندس روستاکه برای پیشرفت روزافزون صنعت دامپروری سنگ تمام گذاشتند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com