دامداران راضی به افزایش قیمت لبنیات نیستند

دامداران راضی به افزایش قیمت لبنیات نیستند
مدیرعامل اتحادیه دامداران و گاوداران صنعتی خراسان رضوی گفت: افزایش قیمت شیرخام باید با ضمانت اجرایی همراه باشد.
فرشید صراف اظهار کرد: آیا پس از تصویب طرح افزایش 30 درصدی قیمت شیر خام، کارخانه‌ها، این پول را پرداخت خواهند کرد؟
وی یادآور شد: زمانی که کارخانه‌داران پول بیشتری برای خرید شیر خام پرداخت کنند به تبع آن افزایش قیمت لبنیات را شاهد خواهیم بود و اینجاست که دولت برای جلوگیری از مصرف نشدن لبنیات توسط مردم به دلیل افزایش قیمت باید برنامه‌ریزی داشته باشند.
صراف تاکید کرد: افزایش قیمت شیر خام تا زمانی که ضمانت اجرایی پرداخت نداشته باشد برای تولید ما اثرگذار نیست و زمانی شاهد این اثرگذاری خواهیم بود که پول حاصل از افزایش قیمت را دریافت کرده و آن را صرف تولید کنیم.
وی با اشاره به ضرر و زیان‌های یکی دو ساله اخیر برای تولیدکنندگان لبنیات و کاهش تولید، اظهار کرد: اگر قرار است افزایش قیمتی در لبنیات داشته باشیم ابتدا باید وضعیت مصرف کننده و خواسته‌های او را بررسی کنیم.
مدیرعامل اتحادیه دامداران و گاوداران صنعتی خراسان رضوی تاکید کرد: همه ما و دامداران قبل از تولید کننده در ابتدا مصرف کننده‌ایم و راضی به افزایش قیمت لبنیات نیستیم.
وی، خواستار تلاش دولت برای کاهش بهای تمام شده شیر خام تولیدی شد و افزود: برای تحقق این موضوع روش‌های مختلفی وجود دارد که ما حدود هشت طرح در این زمینه به وزارت جهاد کشاورزی ارایه کردیم. در این هشت طرح راهکارهای مناسبی برای حمایت از تولید و مصرف کننده و افزایش میزان تولیدات ارایه کردیم.
وی معتقد است، اگر دولت در خرید تضمینی محصولات کشاورزی و دامداری ورود پیدا کند به طور حتم در میزان تولید اثرگذار است.
مدیرعامل اتحادیه دامداران و گاوداران صنعتی استان، با اشاره به قانون خرید تضمینی شیر خام و تاثیر آن در میزان تولید، گفت: از ابتدا بر روی اجرای این قانون تاکید داشتیم اما متاسفانه دولت‌های ما نسبت به آن کم لطفی کردند و این در حالی است که خرید تضمینی شیر خام موجب افزایش تولید و در نتیجه بالا رفتن ارزش اقتصادی، اشتغال‌زایی و تعدیل قیمت‌ها می‌شود.
وی درباره وضعیت پرداختی یارانه شیرخام به دامداران نیز گفت: دولت قرار بود مبلغی معادل 300 میلیارد تومان به عنوان یارانه چهار ماه پایانی سال گذشته به دامداران پرداخت کند که تاکنون 200 میلیارد تومان از این مقدار توزیع شده است.
صراف ادامه داد: 100 میلیارد تومان باقی مانده از یارانه شیرخام در حال حاضر در پیچ و خم کارهای اداری مانده و توزیعی صورت نگرفته است. امیدواریم این امر در آینده‌ای نزدیک محقق شود.

 
نظرات شما
  •  

    دامدار خراسانی گفت : ۹۳/۰۴/۰۴

    آقایان در اتحادیه ها و تعاونی ها یکسره دم از توزیع یارانه بصورت نهاده می زنند تا کارمزد و دلالی خودشان را ادامه دهند در صورتی که یارانه نقدی کاملا حساب شده و در نوسانات نیز تغییر نمی کند.8 طرحی که دادین برای خودتون بوده نه برای دامدار

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com