دامداران خراسان شمالی در تامین نهاده‌های دامی مشکل دارند

دامداران خراسان شمالی در تامین نهاده‌های دامی مشکل دارند
مدیر عامل اتحادیه دامداران خراسان شمالی گفت: دامداران استان خراسان شمالی با وجود افزایش قیمت نهاده های دامی درتامین نهاده ها با مشکل برخورده اند.
بهروز حکمتی اظهار کرد: دولت برای تامین نهاده های ارزان قیمت دام تعهداتی به دامداران داده اما تاکنون به آن عمل نکرده است.
حکمتی تصریح کرد: با برداشته شدن ارز مرجع از واردات نهاده های دامی از شهریورماه گذشته، دولت قول داد سه هزار میلیارد ریال برای تامین نهاده های ارزان قیمت مورد نیاز دامداران اختصاص دهد اما با گذشته حدود 6 ماه، هنوز خبری از تامین این رقم نشده است.
وی توضیح داد: قیمت نهاده های دام در این مدت حدود 50 درصد افزایش داشته است و 10 تا 15 درصد از این افزایش قیمت مربوط به 10 روز گذشته است.
مدیر عامل اتحادیه دامداران خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این وضعیت قیمت های رو به افزایش نهاده ها دام، این صنعت رو به تعطیلی است افزود: این افزایش قیمت ها، قیمت تمام شده تولید به ویژه تولید شیر را به شدت بالا برده و سبب نگرانی دامداران شده است.
حکمتی تاکید کرد: دولت باید فکری برای تامین نهاده های مورد نیاز دامداران کند و همانگونه که قول داده باید برای جبران خسارت های وارد شده به دامداران از ناحیه افزایش قیمت نهاده ها، تولید شیر را برای دامداران اقتصادی کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com