دامداران به هیچ کدام از قیمت‌های مصوب پایبند نبوده‌اند

دامداران به هیچ کدام از قیمت‌های مصوب پایبند نبوده‌اند
مدیر عامل اتحادیه تولیدکنندگان محصولات لبنی با تاکید بر اینکه دامداران به هیچ عنوان قیمت‌های مصوب فروش شیرخام به کارخانجات را رعایت نمی‌کنند اظهار داشت: امروز به واسطه افزایش قیمت شیرخام و عدم اجازه افزایش قیمت محصولات لبنی‏، کشتی تولیدکنندگان به گل نشسته است.
مجید علیداد در گفت وگو با ایلنا با اشاره به اینکه در جلسه مورخ ۲/۹/۹۰ قیمت شیر خام در کارگروه تنظیم بازار ۶۰۰ تومان تعیین شد گفت: با وجود افزایش قیمت شیرخام از ۵۲۰ به ۶۰۰ تومان اجازه افزایش قیمت به محصولات لبنی داده نشد کما اینکه دوباره دامداران درخواستی مبنی بر افزایش مجدد نرخ شیرخام تا ۷۲۰ تومان ارائه دادند.
وی با تاکید برعدم رعایت قیمت مصوب فروش شیرخام عنوان کرد: در حال حاضر دامداران شیرخام با قیمت مصوب ۶۰۰ تومان را با نرخ ۶۵۰ تا ۷۰۰ تومان به کارخانجات می‌فروشند. گا‌ها نیز برخی دامداران در ازای شیری که هنوز تحویل داده نشده تقاضای پیش پرداخت می‌کنند.
علیداد با بیان اینکه هم اینکه هم اکنون اغلب تولیدکنندگان در ادامه فعالیت‌های خود به شدت بامشکل روبرو شده اند‏، اظهار کرد: توجیه نبودن تولید برخی محصولات منجر به آن شده که تعدادی از کارخانجات صنایع لبنی محصولاتی نظیر شیر پاستوریزه و استریل را از چرخه تولید خود حذف کنند.
به گفته وی‌دامداران هیچ تعهدی در قبال قیمتهای مصوب شیر ندارند و به هیچ کدام از قیمتهای مصوب پایبند نبوده‌اند، این شرایط منجر به آن شده که کارخانجات صنایع لبنی تماماَ در حاشیه زیان قرار بگیرند.
مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان محصولات لبنی در خواست کرد: باید با آزاد سازی دوباره واردات شیرخشک به کشور از خروج ۱۵ تا ۲۰ درصدی شیر خام تولید شده از چرخه تولید محصولات لبنی جلوگیری کرد. براین اساس به جای تبدیل شیرخام موجود در کشور به شیرخشک ،می‌توان شیر بیشتری را درچرخه تولید محصولات لبنی اولویت دار تزریق کرد. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com