دامداران به تقویم کوچ توجه کنند

دامداران به تقویم کوچ توجه کنند
کوچ زودهنگام عشایر استانهای همجوار لرستان موجب وارد آمدن خسارات زیادی به مراتع این استان که در مسیر کوچ عشایر قرار دارد می شود که باید برای این امر تدابیری اندیشیده شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در این رابطه گفت: باید دستگاههای متولی امر به گونه ای برنامه ریزی کنند که عشایر کوچ زودهنگام نداشته باشند.
علیرضا احمدوند با اشاره به آماده باش این اداره کل در ایام کوچ عشایر در راستای حراست از منابع طبیعی استان افزود: در این راستا برای تامین خودرو و نیروی لازم درخواست همکاری کرده ایم.
وی با بیان اینکه لرستان در چهارراه کوچ عشایر واقع شده است، عنوان کرد: در این راستا باید اعتباری برای افزایش گشتها به این اداره کل اختصاص یابد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان ادامه داد: همچنین به منظور جلوگیری از کوچ زود هنگام عشایر اداره کل امور عشایری باید امکانات لازم برای کوچ نشینان را فراهم کند تا از میزان خسارات به منابع طبیعی کاسته شود.
احمدوند با اشاره به هماهنگی با جهاد کشاورزی استان به منظور توزیع علوفه میان عشایر کوچ رو افزود: همچنین هماهنگی لازم برای تامین آب مورد نیاز عشایر با امور عشایری صورت گرفته است.
وی با اشاره به توزیع اطلاعیه هایی میان عشایر کوچ رو یادآور شد: در این اطلاعیه ها از دامداران خواسته شده است که به تقویم کوچ توجه داشته باشند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com