دامداران باید از تصمیمات دولت مطلع باشند

دامداران باید از تصمیمات دولت مطلع باشند
رییس اتحادیه مرکزی دامداران گفت: اگر قیمت شیر آزاد شود و خوراک دام براساس ارز مبادله‌ای در اختیار دامداران قرار گیرد باید قیمت شیر حدود 30 درصد افزایش یابد.
سیروس روستا اظهار کرد:‌ اگر آزادسازی قیمت شیر مطرح است پس قیمت گذاری برای این فرآورده لبنی چه معنی دارد. چرا نباید اتحادیه‌ها از تدابیر و تصمیماتی که دولت می‌خواهد پس از آزادسازی قیمت شیر بگیرد، بی‌اطلاع باشند؟
وی افزود: مشکلات و راهکارهای بازار محصولات کشاورزی باید با همفکری بخش خصوصی و دولتی بررسی و تعیین شود مشروط به این که قوانین گذشته که نیاز به اصلاح دارند اصلاح شوند و قوانین معطل مانده نیز اجرا شوند تا بتوان به خوبی از تولیدکننده حمایت کرد.
رییس اتحادیه مرکزی دامداران ادامه داد: یکی از قوانینی که در قانون افزایش بهره‌وری آمده است تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات پروتئینی از جمله شیر از سوی وزارت جهاد کشاورزی است اما تاکنون نرخ تضمینی برای خرید این محصول تعیین نشده و باید ضمن مشخص کردن قیمت خرید تضمینی شیر اعتبار آن از طریق مجلس در بودجه امسال پیش‌بینی شود.
خلف وعده‌های شرکت پشتیبانی امور دام در تحویل نهاده
روستا تصریح کرد: وقتی نهاده‌ها آزاد می‌شوند باید دید که جایگاه دستگاه‌هایی مانند شرکت پشتیبانی امور دام کجاست و به گونه‌ای عمل کرد تا دیگر شاهد خلف وعده‌های دولت گذشته نباشیم چراکه در سال گذشته دولت به 50 درصد وعده‌هایش عمل نکرد و امسال نیز با وجود اینکه دامداران در شش ماهه نخست، میزان شیر خام تفاهم شده را به کارخانه‌ها تحویل داده‌اند تنها بابت سه ماهه اول سال نهاده تحویل گرفته‌اند.
وی با بیان این‌که شرکت پشتیبانی امور دام باید پاسخگو باشد، گفت: تاکنون شرکت پشتیبانی امور دام اگر اعلام کرده که هر ماه میزان مشخصی نهاده به دامداران تحویل داده است به بدهی‌های معوقه‌اش برمی‌گردد اما براساس تفاهم نامه منعقد شده دامداران باید 10 روز قبل از تحویل شیر، نهاده خود را از شرکت پشتیبانی امور دام تحویل بگیرند این درحالی است که این مصوبه اجرا نمی‌شود.
رییس اتحادیه مرکزی دامداران گفت: در صورت آزادسازی قیمت شیر باید قیمت خرید تضمینی این فرآورده پروتئینی مشخص شود و ضمن روشن کردن مسیر و شرایط تولید برای تولیدکنندگان دولت باید شرایطی را در بازارهای داخلی و خارجی برای دامداران فراهم کند تا آن‌ها متضرر نشوند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com