دامداران اراکی آموزش‌های بهبود کیفیت شیر خام را فرا گرفتند

دامداران اراکی آموزش‌های بهبود کیفیت شیر خام را فرا گرفتند

مدیرجهاد کشاورزی اراک گفت: 165 نفر از دامداران 12 روستا از روستاهای این شهرستان در نیمه نخست امسال آموزش‌های لازم در زمینه بهبود کیفیت شیرخام را فرا گرفتند.
علی بابایی در گفتگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در این مدت همچنین در 16 واحد گاوداری صنعتی، 6 هزار و 800 راس دام زیرپوشش عملیات رکوردگیری شیر قرار گرفتند.
وی رکوردگیری شیر از گاوهای زیرپوشش طرح آمیخته‌گری کنترل شده به تعداد 796 راس را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت برشمرد و تصریح کرد: ثبت مشخصات 435 راس از گاوهای اصیل، بازدید 43 هزار و 900 راس دام، تشکیل 114 مورد پرونده و بازدید از محل واحدهای متقاضیان پروانه کوچک روستایی از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این مدت بوده است.
مدیرجهادکشاورزی اراک بیان داشت: در نیمه نخست امسال 6 هزار و 200 مترمربع از جایگاه‌های دام بهسازی و 5 هزار و 200 مترمربع نوسازی شده است.
بابایی گفت: تعداد 55 مورد پرونده متقاضیان صدور پروانه دامداری و مرغداری و ایستگاه جمع‌آوری شیر و تعداد 40 مورد تمدید پروانه به معاونت امور دام سازمان ارجاع شده است.
به گفته وی هم‌اینک تعداد دامداری‌های زیرپوشش طرح‌ آمیخته‌گری کنترل شده، 53 واحد به تعداد 584 راس است.
مدیرجهادکشاورزی اراک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در نیمه نخست امسال یک میلیون و 852 هزار قطعه بچه ماهی سرد آبی قزل‌آلا در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان رهاسازی شد.
بابایی افزود: این رها‌سازی‌ها توسط شیلات شهرستان اراک نظارت شد و 70 مورد از واحدهای تولیدی و در دست احداث توسط کارکنان شیلات مورد بازدید و 390 مورد نیز به آبزی‌پروران خدمات فنی و کارشناسی و پوسترهای آموزشی برای ارتقاء دانش آن توزیع و ارائه شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: تعداد 25 نفر از کارشناسان شیلات و آبزی‌پروران برای ارتقای سطح دانش فنی از استان آذربایجان شرقی بازدید کردند.

 
کلمات کلیدی کارگاه آموزشی اراک
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com