دام های شیری ذبح شدند

دام های شیری ذبح شدند
مشاور انجمن صنایع شیر ایران با اشاره به اینکه در سه مرحله پس از هدفمندسازی یارانه ها قیمت شیر در مجموع 18 درصد افزایش یافت، گفت: افزایش قیمت در مرحله اول با تاخیر هفت ماهه بوده که این امر منجر به زیان زیادی به تولید کنندگان شد.
مشاور انجمن صنایع شیر ایران از قرار گرفتن صنعت شیر کشور در مرحله زیان دهی خبر داد و گفت: مسئولان برای رها شدن کارخانجات تولید شیر از این وضع چاره اندیشی کنند.
حسین چمنی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری به مناسب روز شیر اظهار کرد: در صنعت شیر کشور گرانفروشی وجود ندارد بلکه این صنعت با وجود سیاستهای موجود در مرحله زیان دهی قرار گرفته به طوری که سود شرکتهای لبنی به منفی 1.25 رسیده است.
وی با بیان اینکه نگاه ما به تولید هنوز ارزشی نشده است، تصریح کرد: فشار به تولید کننده در صورتی که نتواند از طریق دیگری فعالیت کند، منجر به تقلب می شود.
چمنی با تاکید بر نیازمند بودن صنعت شیر به حمایت و کمک مسئولان گفت: در شرایط فعلی، دامداران کشور کمتر از ظرفیت خود تولید می کنند که این امر به دلیل عدم توجیه اقتصادی است.
وی همچنین از کشتار دامهای شیری توسط دامداران به دلیل عدم توجیه اقتصادی خبر داد و افزود: تعطیلی دامداریها و کاهش تولید شیر تولیدی و ظرفیت واحدهای لبنی، کاهش مصرف شیر و لبنیات، بی اعتنایی به احداث واحدهای مورد نیاز لبنی و... از جمله تبعات پیاده سازی طرح هدفمندسازی یارانه ها در این بخش بوده است.
مشاور انجمن صنایع شیر ایران با اشاره به اینکه در سه مرحله پس از هدفمندسازی یارانه ها قیمت شیر در مجموع 18 درصد افزایش یافت، گفت: افزایش قیمت در مرحله اول با تاخیر هفت ماهه بوده که این امر منجر به زیان زیادی به تولید کنندگان شد.
وی با تاکید بر اینکه امنیت سیاسی کشور در گرو امنیت غذایی است، تصریح کرد: دولت باید حاشیه سود منطقی برای دامدار و صنایع تبدیلی مشخص کند و از این حاشیه مراقبت کند.
چمنی گفت: شرایط بازار در حال حاضر به گونه ای است که تولیدکنندگان در حال زیان دهی هستند و با توجه به این امر وظیفه حاکمیتی دولت ایجاب می کند از دامداران حمایت کند.
وی با بیان اینکه عدم حمایت از تولید منجر به تعطیلی این صنعت می شود، افزود: سیاستهای موجود باید بازنگری شود زیرا در شرایط حاضر افزایش قیمت به منزله افزایش سود و درآمد برای تولید کنندگان نیست.
سرانه مصرف شیر در کشور یک چهارم میزان لازم است
مشاور انجمن صنایع لبنی ایران گفت: سرانه مصرف سالانه شیر در ایران 80 کیلوگرم است که این رقم در کشورهای توسعه یافته حداقل 350 کیلوگرم و در بعضی کشورها 500 کیلوگرم است.
وی سرانه مصرف شیر در ایران را یک چهارم میزان توصیه شده توسط متخصصان تغذیه عنوان کرد و گفت: تا زمانی که از دامداری‌ها حمایت‌ نشود و توجه خاصی برای تامین نهاده های مورد نیاز دامی صورت نگیرد به سرانه مصرف جهانی نخواهیم رسید به همین باید از دامدار‌ی‌ها به عنوان ثروت ملی و سرمایه گذاری ‌های صورت گرفته در این بخش در کشور حمایت شود تا ظرفیت‌های خالی تولیدی پر شود و افزایش هزینه‌ های تولید جبران شود.
چمنی با بیان اینکه زیرساختهای لازم برای تعادل عرضه و تقاضا در این صنعت مهیا است، تاکید کرد؛ در صورتیکه قانون عرضه و تقاضا در این خصوص حاکم شود با تمرین رقابت و تطبیق شرایط و تعادل سازی جواب مثبت خواهد داد که در نهایت به نفع همگان خواهد بود.
وی گفت: صنعت شیر و صنایع وابسته به آن یکی از بخشهای اصلی صنعت کشور محسوب می شود که حدود 75 هزار میلیارد تومان ارزش فعلی آن بوده و بالغ بر سه میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این عرصه مشغول فعالیت هستند ضمن اینکه گردش مالی این صنعت نیز حدود 15 درصد گردش صادرات نفتی کشور است.
 چمنی افزود: 95 درصد سرمایه گذاریهای این حوزه صنعتی مربوط به بخش خصوصی بوده و می توان اظهار کرد که این صنعت از رقابتی ترین بخشهای صنعتی کشور به شمار می رود.
آثار کبودی های متعددی که روی جسد متوفی وجود داشت، نشان می داد که او قبلا نیز مورد ضرب و جرح قرار گرفته و احتمالا دارای اختلافات خانوادگی بوده است. بدین ترتیب، ماجرای یک قتل در پزشکی قانونی خراسان رضوی برملا شد تا قاتل به مجازات عمل خود برسد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com