دام موردنیاز کشور در صورت ممانعت پاکستان از هندوستان وارد خواهد شد

دام موردنیاز کشور در صورت ممانعت پاکستان از هندوستان وارد خواهد شد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه پاکستان ورود دام زنده را به ایران ممنوع کرده در صورت ادامه ممانعت واردات دام از این کشور، دام مورد نیاز را از هندوستان خریداری و تامین می کنیم.
«علی اوسط هاشمی» یکشنبه شب در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پاکستان مدتی است که از انتقال دام زنده به ایران جلوگیری و اعلام کرده که فقط گوشت صادر می کند.
وی تصریح کرد: چنانچه پاکستان بر موضع خودش اصرار ورزد ما ورود دام زنده از هندوستان را در دستور کار قرار می دهیم.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مبارزه با قاچاق دام باید به صورت جدی انجام و در این زمینه ضروری است تمام ورودی های سیستان و بلوچستان کنترل شود.
وی تاکید کرد: تمامی دستگاه های دست اندرکار مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هر وسیله ای که می توانند از ورود دام قاچاق به درون سیستان و بلوچستان جلوگیری کنند حتی اگر نیاز باشد از پهپادها نیز برای این کار استفاده شود.
هاشمی گفت: قاچاقچیان دام نباید در استان احساس امنیت کنند و باید عرصه را برای این افراد تنگ کرد.
وی اظهار داشت: دام وارداتی به کشور باید ابتدا مراحل بهداشتی و قرنطینه ای را طی کند.
وی بیان کرد: تدابیر بهداشتی صورت گرفته در سیستان و بلوچستان، این استان را از لحاظ بیماری های دامی و طیور کاملا پاک کرده است.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ثمرات جلوگیری از ورود مرغ زنده به استان، افزود: با اجرای طرح جلوگیری از ورود مرغ زنده به این استان توانستیم برای 2 هزار و 200 نفر شغل ایجاد کنیم که این یک کار بسیار ارزشمندی است و تاثیرات مطلوب بهداشتی، اقتصادی و معیشتی داشته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com