دام زنده وارداتی فاقد بیماری است

دام زنده وارداتی فاقد بیماری است
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در دام وارداتی به مرزهای کشورمان تاکنون هیچ بیماری مشترک دام و انسان شناسایی نشده و سلامت آنها مورد تأیید قرار گرفته است.
محسن دستور در جریان بازدید از مراحل مختلف کشتارگاه‌های صنعتی اردبیل اظهار داشت: قرار شده است در نقاط مرزی به ویژه استان اردبیل دام وارداتی از کشور ارمنستان بعد از قرنطینه و تأیید نهایی از نظر سلامت، ذبح شده و با هدف کنترل گوشت قرمز کشور وارد بازار مصرف شود.
وی، ضرورت تبدیل کشتارگاه‌های دام و طیور به شرایط صنعتی را ضروری اعلام کرد و ادامه داد:‌ اغلب واردات ما متوجه مناطق مرزی آن هم بیشتر دام زنده است تا بتوانیم به حجم مطالبات و خواسته‌های نیاز مردم و بازار پاسخ دهیم که البته این کار در ماه‌های اخیر به شکل محدود انجام شده است.
دستور به مجهز بودن کشتارگاه صنعتی اردبیل به امکانات مطلوب به عنوان معین در کشتار دام‌های وارداتی اشاره کرد و افزود: همه این کشتارها با تأییدیه دامپزشکی انجام می‌شود و هیچ‌گونه بیماری در دام‌های زنده مشاهده نشده و در این زمینه موارد خاصی را شاهد نبودیم.
این مسئول از احداث 50 واحد کشتارگاه صنعتی در کشور و تبدیل تمام کشتارگاه‌های سنتی به صنعتی خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر به همین میزان کشتارگاه صنعتی در کشور فعال است و همچنان شاهد فعالیت 350 واحد کشتارگاه سنتی نیز هستیم که باید روز‌به‌روز دامنه آن کاهش پیدا کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com