خودکفایی گوشت منوط به فعال‌شدن ظرفیت واحد‌های خالی دامداری‌ها

خودکفایی گوشت منوط به فعال‌شدن ظرفیت واحد‌های خالی دامداری‌ها
رئیس کمیته امور دام کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس،درباره اجرای طرح خودکفایی گوشت قرمز، گفت: اگر ظرفیت خالی دامداری ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، پر شود می توان در تولید گوشت قرمز به خودکفایی رسد در غیر این صورت نمی توان امیدوار بود در آینده نزدیک در تولید گوشت به خودکفایی رسید.
یونس اسدی در پاسخ به این سؤال مبنی براینکه در جلسه چند روز اخیر ستاد تنظیم بازار مقرر شد تا برای تأمین گوشت قرمز از منابع داخلی، واردات این محصول  در کشور متوقف شود ،آیا با توجه به خالی بودن 30 درصد از ظرفیت دامداری ها درحال حاضر کشور آمادگی لازم را برای رسیدن به خود کفایی  در تولید گوشت قرمز دارد؟ گفت: درحال حاضر نهاده های اولیه از جمله خوراک دام و طیور از طریق واردات تامین می شودو با توجه به اینکه حدود 30 درصد از ظرفیت دامداری ها خالی و غیر فعال است که اگر این ظرفیت خالی دامداری ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت پر شود می توان در تولید گوشت قرمز به خودکفایی  رسد در غیر این صورت نمی توان امیدوار بود در آینده نزدیک  در تولید گوشت به خودکفایی رسید .
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی،باتأکید براینکه پتانسیل و ظرفیت  لازم برای خودکفایی درتولید گوشت قرمز درکشور فراهم است، تصریح کرد: مسئولان می توانند با برنامه ریزی دقیق و کوتاه مدت کشوررا در تولید گوشت قرمزبه خود کفایی کامل برسانند به طوری که هیچ گونه واردات گوشتی به کشورصورت نگیرد.
رئیس کمیته امور دام کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده سال آینده برای وزارت جهاد کشاورزی 994 میلیاردو 880 میلیون و 100 هزار تومان است که البته بودجه سالانه برخی از سازمان‌ها مانند سازمان جنگل‌ها، مراتع، وآبخیزداری، دامپزشکی، شیلات، صندوق بیمه محصولات کشاورزی و ... به صورت جداگانه محاسبه شده است،تصریح کرد: بودجه در تمامی بخش ها از جمله بخش کشاورزی رضایت بخش نیست به طوری که میزان اعتبارات در لایحه بودجه  93نسبت به بودجه سال  92 تغییر نکرده است.
اسدی اظهار داشت: متأسفانه  بودجه در نظر گرفته شده برای بخش کشاورزی مانندسال گذشته است به همین جهت انتظار داشتیم که دولت لایحه بودجه 93 را برنامه ریزی و کارشناسانه تر ارائه می داد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس،گفت: با توجه به اینکه طبق آئین نامه داخلی مجلس،نمایندگان نمی تواند در لایحه بودجه 93 برنامه و سرفصل های جدیدی در ردیف ها اعمال کند به همین جهت دولت باید سهم بخش کشاورزی در لایحه بودجه 93 را افزایش دهد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com