خودکفایی کشور در تولید گوشت مرغ

خودکفایی کشور در تولید گوشت مرغ

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تولید بیش از یک میلیون و 650 هزار تن گوشت مرغ، کشور در تولید گوشت مرغ به خودکفایی رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی در مراسم گشایش ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت دامپروری، مرغداری، شیلات و آبزیان افزود: بیش از یک میلیون و 600 هزار تن گوشت مرغ سال گذشته در کشور تولید شد که این میزان امسال به یک میلیون و 650 هزار تن افزایش می یابد.
سعادت الله عباسی گفت: ماهانه130 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید و 70 تا 80 میلیون جوجه یک روزه هم به مزارع پرورش مرغ گوشتی وارد می شود.
وی افزود: یک‌هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و نوسازی مرغداری‌های کشور نیاز است که در صورت تامین این اعتبار ، برای 19 هزار واحد مرغداری در کشور امکان صادرات گوشت مرغ نیز فراهم خواهد شد.

I.T.P: جناب آقای عباسی! از این که تا این حد نسبت به صنعت مرغداری نگاهی مثبت دارید بسیار سپاس گذار هستیم اما خواستم قبل از اینکه با ورود جدیدتون به این سمت و شغل بخواهید وعده هایی بدید که از سوی ما پیگیری بشه و به سئوالات ما که بعدها مطرح می شه جواب های گنگ ندید عرض کنم بهتر هست که سابقه ایران توی صادرات گوشت مرغ رو بررسی کنید. سابقه ایران رو توی مدیریت همکارهای خودتون برای بستر سازی صادرات بررسی کنید. می دونید! قول امکانات صادرات برای 19 هزار مرغداری خیلی شعر بزرگی هست.
مرغدار ما بارها در وضعیت آماده باش بوده برای صادرات اما شما رو قسم به این روزهای عزیز یه نگاه به دورو بر خودتون بندازید که ببینید ما داریم واردات مرغ رو از ترکیه انجام می دیم و با افتخار تمام این کار رو رسانه ای می کنیم. البته نه اینکه نتونیم صادر کنیم اما برای دنیا خنده دار هست که ما که وارد کننده هستیم شعار صادرات از کجا اومده؟
آقای عباسی ! مشکل ما برای صادرات فقط تجهیز کردن مرغداری ها نیست که با این وعده هم 5 سال صبر کنیم تا اول تجهیز بشیم بعد صادرات رو انجام بدیم. مشکل ما این هست که شما برای مرغدار نمی تونید تصمیم بگیرید و این وزارت بازرگانی هست که داره این کار رو انجام می ده. به همین خاطر هم هست که زمزمه های ادغام وزارت جهادکشاورزی با وزارت بازرگانی . استیضاح بسیار زودهنگام آقای خلیلیان ساکت و صبور داره شروع می شه.
مرغدار عزیز ! این وعده ها بماند - شما خودت با عقل خودت تصمیم بگیر که آیا می شه صادرات کرد ؟
امیرالمومنین فرمودند: سخن و کلام در دهان و لبان شما اسیر شماست زمانی که بیرون بیاید شما اسیر آن هستید. بنابراین در کلام و سخنان خود تامل کنید

 
کلمات کلیدی خودکفایی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com