خودکفایی در محصولات استراتژیک دغدغه رهبری است

خودکفایی در محصولات استراتژیک دغدغه رهبری است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دستیابی به خودکفایی در محصولات استراتژیک دغدغه رهبری است.به گزارش خبرنگار موج، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گردهمایی سراسری مدیران جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب اظهار داشت: تاکید رهبری بر دستیابی به خودکفایی در محصولات کشاورزی به دلیل قرار گرفتن ایران در مختصات سیاسی خاص است.
وی افزود: در بسیاری از موارد شرایط اقتضا می‌کند که نیازهای اولیه را باید خود تامین کنیم.رئیس مجلس تاکید کرد: در خصوص محصولات کشاورزی باید در جایگاهی قرار بگیریم که دشمن با بازی کردن روی این موضوع نتواند نظر خود را به کشور تحمیل کند.
وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: نزدیکی سطح تولید محصولات استراتژیک به حد خودکفایی برای ملت و آینده ایران بسیار مهم است.وی گفت: حجم تولید محصولاتی نظیر گندم، جو، گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ و دانه‌های روغنی تا پایان برنامه پنجم بایستی حداقل 7 درصد ارتقاء داشته باشد.
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در خصوص بسته بخش کشاورزی در بحث هدفمندکردن یارانه‌ها اظهار داشت: نتیجه طرح هدفمندی باید بهبود بخش تولید و صرفه‌جویی در مصرف باشد.رئیس مجلس ادامه داد: برای بخش تولید در اجرای قانون هدفمندی باید مکانیزم‌های صیانتی پیش‌بینی شود تا دچار وقفه و چالش نشود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com