خودکفایی در تولید گوشت و شیر نزدیک است

خودکفایی در تولید گوشت و شیر نزدیک است
در راستای خودکفایی در تولید گوشت قرمز و شیر، ورود نژادهای اصیل به کشور انجام شده و نخستین گوساله‌های ژنتیک نیز متولد شده‌اند.
مدیرعامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد با اعلام این مطلب گفت: در راستای خودکفایی در تولید شیر و گوشت قرمز، مواد ژنتیکی نژادهای اصیل در داخل کشور استحصال و بین دامداران برای تولید گوساله‌های نسل اول توزیع شد.
حمید ورناصری افزود: برای نخستین‌بار در کشور، مواد ژنتیکی گاوهای ژنومیک تولید و در اختیار دامداران قرار گرفته است و تا چند ماه آینده، گوساله‌های نسل اول متولد می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: دامداران متقاضی می‌توانند به شرکت نهاده‌های دامی جاهد مراجعه کرده و اسپرم‌های منجمد را دریافت کنند.
ورناصری ادامه داد: از نژاد هولشتاین برای تولید گوساله‌های ژنومیک با هدف تولید شیر در کشور استفاده شده است.
وی تصریح کرد: تولید شیر این نژاد نسبت به مقدار میانگین تولید شیر در گاوهای فعلی بالاتر بوده و می‌تواند کشور را به خودکفایی برساند.
ورود گوساله‌های نژاد گوشتی به کشور به‌زودی
مدیرعامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد از ورود قریب‌الوقوع گوساله‌های نژاد گوشتی به‌زودی به کشور خبر داد و یادآور شد: نژادهای اصیل دارای ارزش ژنتیکی بالایی بوده و به‌زودی برای تولید گوشت نیز از گوساله‌های نژادهای گوشتی استفاده خواهد شد که تولید مواد ژنتیکی آنها در داخل کشور انجام شده و برای تلقیح مصنوعی به دامداران تحویل داده می‌شود.
ورناصری تأکید کرد: نژادهای دومنظوره شیری - گوشتی نیز به کشور وارد شده و در حال تولید است.
وی در پایان اظهار داشت: در زمینه افزایش تولید گوشت گوسفندی در کشور، از نژادهای چندقلوزای گوسفندی استفاده شده است که واردات آنها انجام شده و در مرکز اصلاح نژاد دام کشور مراحل تولید مواد ژنتیکی آنها در حال انجام است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com