خودکفایی ایران در تولید داروهای دامی

خودکفایی ایران در تولید داروهای دامی
رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به خودکفایی ایران در تولید بیشتر داروهای دامی گفت: هم اکنون افزون بر150واحد داروسازی بخش دام در سطح کشور فعالیت دارند.
سید محسن دستور ظهر امروز در حاشیه برگزاری دومین گردهمایی مدیران روابط عمومی دامپزشکی استان‌های کشور  تصریح کرد: مجموع اقلام دارویی دامپزشکی 300 مورد بوده که در این راستا 95 درصد مواد اولیه، اقلام دارویی بخش دام در داخل کشور تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه تولید داروهای دامی از لحاظ کمی و کیفی در کشور مطلوب است افزود: این توفیقات در شرایط تحریم‌های دشمنان نصیب کشور شده است.
به گفته رئیس سازمان دامپزشکی بخشی از تولیدات داخل کشور مربوط به واکسن‌ها بوده که امسال برخی از این واکسن‌ها به تولید انبوه خواهد رسید و نیازهای بخش دامپزشکی در مأموریت‌های مایه‌کوبی برطرف خواهد ساخت.
وی یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های این سازمان را نظارت‌های بهداشتی به منظور تأمین سلامت جامعه برشمرد و گفت: در این راستا سازمان دامپزشکی کنترل بهداشتی، نظارت بر نقل و انتقال دام، طیور و فرآورده‌های خام دامی، صدور گواهی بهداشتی، نظارت بهداشتی جایگاه‌ها، مراتع، محل نگهداری دام و سایر تأسیسات مربوط به پرورش دام، کارخانه‌های تولید خوراک دام و همچنین کشتارگاه‌ها و کارخانه‌های بسته بندی فرآورده‌های خام دامی را بر‌عهده دارد.
دستور با بیان اینکه غذا می‌تواند به عنوان یک حامل، بسیاری از اجرام عفونی و غیرعفونی را در خود حمل کند اظهار کرد: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی برای جلوگیری از عرضه و مصرف غذاهای آلوده به میکرو ارگانیسم‌های است.
وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره وضعیت کشتارگاه‌های سنتی در کشور گفت: خوشبختانه در بخش طیور کشتارگاه سنتی نداشته و کشتار به صورت صنعتی انجام می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه در اجرای ‌طرح ساماندهی تعداد کشتارگاه‌های دام صنعتی افزایش یافت اضافه کرد: هم اکنون نیمی از کشتارگاه‌های کشور صنعتی و یا با این ضوابط فعال می‌کنند.
وی  این اقدام را حرکتی موثر در دامپزشکی برای کشتار دام در چارچوب ضوابط بهداشتی عنوان کرد و گفت: هم اکنون صنعتی شدن سایر کشتارگاه‌های دام از سوی این سازمان در حال پیگیری است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com