خطر استفاده از آنتی‌بیوتیک در مرغداری‌ها

خطر استفاده از آنتی‌بیوتیک در مرغداری‌ها
بنیاد حفاظت از طبیعت و محیط زیست آلمان خواستار توقف استفاده از آنتی‌بیوتیک در مرغداری‌های این کشور شده است. مصرف مداوم آنتی‌بیوتیک موجب رشد باکتری‌های مقاوم در گوشت مرغ می‌شود. این باکتری‌ها برای انسان خطرناک هستند.
به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز، نتیجه تحقیق بنیاد حفاظت از طبیعت و محیط زیست آلمان در مورد پیامدهای مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک در مرغداری‌ها، اشتهای بسیاری از مصرف‌‌کنندگان مرغ را کور کرده است.
این تحقیق نشان می‌د‌هد که از هر دو نمونه ‌گوشت‌مرغ که از فروشگاه‌های مختلف مواد خوراکی در آلمان خریداری می‌شوند یک نمونه در برابر باکتری‌ها مقاوم است. رئیس بنیاد حفاظت از طبیعت و محیط زیست آلمان، هوبرت وایگر می‌گوید: این نتیجه وحشتناک سوء استفاده از آنتی بیوتیک‌هاست.
هوبرت وایگر نگهداری شمار زیادی جوجه در سالن‌های کوچک مرغداری را دلیل اصلی مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها می‌داند. در آلمان در هر مترمکعب از سالن‌های مرغ‌داری‌حدود 24 مرغ نگهداری می‌شوند که عمر هر کدام از آن‌ها 6 هفته است.
بر اساس قوانین اتحادیه اروپا در هر متر مکعب نگهداری 39 کیلوگرم مرغ مجاز است. اگر هر مرغ زمان ذبح حدود 2 کیلو وزن داشته باشد، در هر متر مکعب تا 20 مرغ را می‌توان نگهداری کرد.
در چنین شرایطی برای جلوگیری از شیوع بیماری مقدار زیادی آنتی‌بیوتیک به آب و دانه مرغ‌ها افزوده می‌شود. بنیاد حفاظت از محیط‌زیست آلمان خواستارتصویب قوانین سخت‌تری در مورد شرایط مطلوب در سالن‌های مرغداری است.
یک سالن مرغداری نتیجه تحقیق بنیاد حفاظت از طبیعت و محیط زیست واکنش گسترد‌ه‌ای را در رسانه‌ها و مطبوعات آلمان برانگیخته است. اتحادیه تولید کنندگان مرغ نتیجه تحقیق کنونی را جامع نمی‌د‌اند و اعلام کرده است که خود تحقیق مستقلی در این زمینه انجام خواهد داد.
براساس گزارش دویچه وله، رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ تأکید می‌کند که این اتحادیه تحقیق مستقلی ‎در مورد میزان مصرف آنتی‌بیوتیک ‌در مرغداری‌های آلمان را آغاز خواهد کرد که هدف آن "شفافیت بیشتر در این مورد و در نهایت کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک در مرغداری‌هاست."
شرایط در سالن‌های بزرگ که ظرفیت پرورش چندین هزار جوجه را دارند تفاوت می‌کند. بر اساس قوانین آلمان مصرف‌آنتی‌بیوتیک‌ها در سالن‌های مرغداری تنها زمانی مجاز است که یک مرغ‌ بیمار شده باشد. البته اگر یک مرغ مریض شود برای جلوگیری از انتشار بیماری به همه مر‌غ‌ها آنتی‌بیوتیک داده می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com