خشکسالی در خراسان جنوبی قاچاق دام را افزایش داد

خشکسالی در خراسان جنوبی قاچاق دام را افزایش داد
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی علت اصلی افزایش قاچاق دام در این استان را تشدید خشکسالی در سال جاری و نبود توان نگهداری دام توسط دامداران و عشایر عنوان کرد.

هادی یوسفی‌پورافزود: بیشتر دام کشف شده در خراسان جنوبی دام بومی است که بدون مجوز به سمت استان سیستان و بلوچستان حمل شده، البته دام غیربومی قاچاق هم کشف کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۶۲ راس دام سبک و ۱۲۷ راس دام سنگین در خراسان جنوبی کشف شد که کشف دام سنگین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶۸ درصد و تعداد دام سبک ۷۲ درصد رشد داشته است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی گفت: همچنین از ابتدای امسال ۲۷۳ هزار و ۳۶۱ لیتر انواع فرآورده‌های نفتی قاچاق در خراسان جنوبی کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۱ درصد رشد دارد، در این مدت کشف انواع مواد خوراکی و البسه هم بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: ۱۱ هزار و ۷۴۸ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی و ۴۲۱ دستگاه لوازم خانگی در استان کشف شده که به ترتیب ۵۱ و ۴۰ درصد افزایش داشته است.

یوسفی‌پور اظهار داشت: در این مدت هزار و ۶۲۲ دستگاه لوازم یدکی خودرو، ۱۶۰ فقره انواع تجهیزات رایانه‌ای، ۲۹ هزار و ۸۴۵ پاکت سیگار، هشت هزار و ۳۱۹ ثوب البسه، ۶۴ کیلوگرم انواع توتون و تنباکو نیز کشف شده است.

وی گفت: در مجموع نیمه نخست امسال هزار و ۷۴۵ پرونده قاچاق کالا در استان خراسان جنوبی تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش دارد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی افزود: از ابتدای امسال هزار و ۴۹۴ نفر متهم به قاچاق کالا و ارز در این استان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق کالا که امسال در استان کشف شده، ۲۲ میلیارد و ۹۱۹ میلیون تومان است که هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com