خشکسالی بیش از 528 میلیارد تومان به دام، ‌طیور و زنبورعسل خوزستان خسارت زد

خشکسالی بیش از 528 میلیارد تومان به دام، ‌طیور و زنبورعسل خوزستان خسارت زد
عوارض ناشی از خشکسالی در ‌دامداری‌ها، ‌مرغداری‌ها و زنبورداری‌های خوزستان بیش از 5282میلیارد ریال خسارت وارد کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، خسارات وارد شده به بخش دام استان بیش از 5049 میلیارد ریال برآورد و شامل تلفات یک درصدی جمعیت دامی،‌ کاهش 4 درصدی وزن هر واحد دامی،‌ فروش زودرس 5 درصد جمعیت دامی تا بیش از 20 درصد زیر نرخ واقعی، افت راندمان تولیدمثل حداقل 30 درصد، افت حداقل 20 درصد واحد دامی و افت 20 درصدی تولیدات دامی شامل شیر و پشم اعلام کرد.
محمد مشکورزاده خسارت ناشی از خشکسالی و عدم بارش نزولات جوی را در مرغداری‌ها و زنبورداری‌های استان 232 میلیارد و 674 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: ‌کاهش نزولات آسمانی در سال جاری، فعالیت‌های زیر بخش دام و طیور را تحت تاثیر قرار داده و تبعات منفی آن در فعالیت صنعت طیور صنعتی، بومی و صنعت زنبورداری به وضوح مشاهده می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی به خسارات وارد شده در صنعت پرورش مرغان گوشتی اشاره کرد و افزود: در صنعت مرغداری‌ گوشتی با افزایش قیمت نهاده‌های تولید به مقدار 1600 ریال در هر کیلوگرم و افزایش 5 درصدی تلفات مرغداری‌ها ناشی از کمبود و آلودگی مرغداری‌ها دچار خسارت شده‌اند.
وی تصریح کرد: خشکسالی جاری در صنعت پرورش مرغان بومی علاوه بر افزایش قیمت نهاده‌های تولید به مقدار 2000 ریال در هر کیلوگرم، موجب افزایش 10 درصدی تلفات مرغداری‌ها ناشی از کمبود مواد خوراکی و آلودگی آب دچار زیان شده‌اند. در صنعت زنبورداری نیز با کاهش 30 درصدی بچه‌ گیری و افزایش بیش از 10 درصد تلفات زنبورداری ناشی از کاهش گل‌دهی مراتع و مزارع دچار خسارت شده است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com