خسارت 345 میلیارد تومانی مرغدارن

خسارت 345 میلیارد تومانی مرغدارن
دبیرستاد کشوری ترویج تخم مرغ با بیان اینکه قیمت برآوردی هر کیلوگرم تخم مرغ در حدود 3050 تومان است، از خسارت 345 میلیارد تومانی مرغداران در 6ماهه نخست سال جای خبر داد.
سید فرزاد طلاکش امروز یکشنبه در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تخم مرغ برگزار شد، اظهار داشت: کمیسیون بین المللی تخم مرغ  که از 30 سال پیش تشکیل شده بود از 17 سال گذشته دومین جمعه ماه اکتبر را روز جهانی تخم مرغ اعلام کرد در حالی که ایران ازسال 89 مصادف با 17مهرماه روز جهانی تخم مرغ برگزار می شود.
وی در ادامه با انتقاد از کمبود مصرف تخم مرغ در کشور، گفت: در سال 89 سرانه مصرف  تخم مرغ درحدود 160 عدد بود و امروز این سرانه مصرف به 180عدد رسیده است. این در حالی است که سرانه مصرف تخم مرغ در آمریکا به طور متوسط 280 عدد در سال است.
طلاکش با اشاره به اینکه ایران مقام دهم در تولید تخم مرغ در دنیا را دارد، گفت: متاسفانه ایران هم اکنون با سرانه مصرف 108عدد تخم مرغ به میزان مصرف متوسط جهانی نرسیده است.
دبیر ستاد کشوری ترویج تخم مرغ در خصوص بودجه این ستاد نیز عنوان کرد: میزان بودجه این ستاد که در حدود 60 میلیون تومان بوده است، هم اکنون 2.5 برابر افزایش یافته و این یک اتفاق خوب در صنعت تخم مرغ به شمار می آید.
طلا کش همچنین درخصوص میزان تولید تخم مرغ در سال جاری، گفت: با توجه به اینکه در 6 ماهه دوم سال 90 جوجه ریزی گسترده ای انجام شد پیش بینی می کنیم بیش از 100هزار تن مازاد تولید تخم مرغ داشته باشیم که تاکنون 60 درصد آن محقق شده است.
وی همچنین درباره قیمت تخم مرغ نیز گفت: امروز قیمت برآوردی تولید یک کیلو تخم مرغ درحدود 3050 تومان است درحالی که مرغداران هر کیلوگرم از تخم مرغ خود را با قیمتی درحدود 2950 تومان درب مرغداری می فروشند.
دبیر ستاد کشوری ترویج تخم مرغ افزود: براساس بررسی های انجام شده از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه سال جاری در حدود 345 میلیارد تومان  به دلیل عدم حمایت دولت خسارت به صنعت مرغداری کشور وارد شده است و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته در نیمه دوم امسال مرغداران زیان نبینند.
طلاکش با بیان این که در حال حاضر تنها 7 درصد تخم مرغ های موجود در بازار به صورت شناسنامه دار هستند، گفت: هزینه شناسنامه دار کردن تخم مرغ ها 30 تا 40 درصد بیش از هزینه تخم مرغ های بدون شناسنامه است. هم اکنون با توجه به شرایط موجود در حدود 70 درصد ظرفیت واحدهای تولیدی مشغول فعالیت هستند.
  
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com