خسارت 11 میلیاردی مرغداری‌های گلستان

خسارت 11 میلیاردی مرغداری‌های گلستان
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گلستان گفت: 11 میلیارد خسارت در ماه‌های اخیر به مرغداری‌های گلستان وارد شد.
اصغر نادران در همایش مرغداران و پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی که با همکاری اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی مرغداران استان گلستان ظهر امروز در هتل بابا طاهر گرگان برگزار شد، اظهار کرد: از مهر ماه پیش‌بینی می‌شد بحران گوشت و قیمت آن در گلستان به وجود بیاید و با توجه به اینکه ظرفیت تولید گلستان در هر ماه 11 هزار تن بود بابت هر یک کیلو مرغداران یک هزار تومان خسارت دیدند.
وی تصریح کرد: از حدود 80 روز گذشته 3 هزار و 100 تن مرغ شیرین پخت که معادل 5 هزار تن مرغ زنده است راهی کشتارگاه شده و باعث شد که قیمت مرغ به مرز 2 هزار و 600 تومان برسد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گلستان با بیان اینکه بحران قیمت گوشت مرغ به خوبی مدیریت شده است و قیمت مرغ هم اکنون بالای 4 هزار تومان رسیده است، گفت: 11 هزار تن مرغ در هر ماه در استان گلستان تولید می‌شود و با توجه به این بحران قیمت پرورش‎دهندگان مرغ گوشتی هر کیلو یک هزار تومان زیان دیدند.
نادران با بیان اینکه خسارت وارد شده به مرغداری‌ها در طول ماه گذشته بیش از 11 میلیارد تومان است، افزود: این بحران و نواقص قیمت تجربه جدیدی بود که با مدیریت خوب و به موقع توانستیم آن را کنترل کنیم.
وی ابراز کرد: مکاتباتی با نمایندگان استان داشته‌ایم که نسبت به باز پرداخت تسهیلات و همچنین معافیت بر پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده در این شرایط بحرانی که مرغداری‌ها به سختی به ادامه فعالیت خود می‌پردازند مساعدت و یاری کنند و بر این اساس مجمع نمایندگان نامه‌ای به بانک‌ها ارسال کردند و بانک‌های کشاورزی و ملت کتباً اعلام آمادگی کردند و امید است با مطرح شدن معافیت عوارض مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون تلفیق کمک حال خوبی برای مرغداران باشد.
نادران با بیان اینکه اتحادیه در تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی، جهاد کشاورزی و استانداری به سر می‌برد، افزود: بعد از تغییرات مدیریت که اتفاق افتاد با هماهنگی که داشتیم یک تعامل بسیار خوبی با جهاد کشاورزی استانداری و تمام بخش‌های اجرایی برقرار شد و نتیجه آن باعث شد با کمترین چالش فعالیت‌های اتحادیه مرغداران ادامه پیدا کند.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران با بیان اینکه از مهر ماه پیش‎بینی می‌شد بحران گوشت و قیمت به وجود بیاید، یادآور شد: با تعاملی که با جهاد کشاورزی و کشتارگاه‎ها صورت گرفت خوشبختانه توانستیم این بحران را مدیریت و از آن عبور کنیم.
نادران به اضافه تولید مرغ گوشتی در استان اشاره کرد و افزود: اگر مرغداران فاصله جوجه‎ریزی‎ها را رعایت نکنند تولید مرغ در استان به مرز 300 هزار تن می‌رسد که قطعا مشکلاتی از قبیل قیمت فروش با توجه به کمبود سردخانه‌های استان ایجاد می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com