خرید ۴۰۰ هزار تنی جو و ذرت ایران پشت در ماند

خرید ۴۰۰ هزار تنی جو و ذرت ایران پشت در ماند
تجار اروپایی گفتند، شرکت دولتی وارد کننده غذای دام ایران در جریان یک مناقصه بین المللی برای خرید 200 هزار تن جوی دامی و 200 هزار تن ذرت که مهلت شرکت در آن روز دوشنبه به اتمام رسید، نتوانسته هیچ گونه غلاتی خریداری کند.
ایران قصد داشت این حجم از غذای دام را در قالب 3 محموله در محدوده های زمانی 15 تا 30 سپتامبر، اول تا 15 اکتبر و 16 تا 31 اکتبر خریداری نماید.
یک تاجر بازار غلات در این باره گفت: «من فکر نمی کنم پیشنهادی در این مناقصه مطرح شده باشد و دلیل اصلی آن دشواری های تقاضا از سوی ایران است، زیرا بانک های بین المللی تمایلی به تامین مالی معاملات مرتبط با این کشور ندارند.»
وی افزود: «هرچند تحریم های بین المللی علیه ایران تا حد زیادی برچیده شده، اما هنوز بی میلی بانک های بین المللی برای همکاری با ایران در شکل صدور اوراق تضمین قراردادها دیده می شود.»
انتظار می رود در طی هفته های آتی ایران یک مناقصه جدید برای خرید جو و ذرت برگزار نماید.
این تاجر افزود: «من شک دارم که مناقصه جدید هم موفق باشد، مگر اینکه شرایط در نظر گرفته شده برای صدور اوراق تضمین قراردادها برداشته شود.»
شرکت دولتی وارد کننده غذای دام ایران در طی سال های اخیر خرید غلات چندانی نداشته است. این شرکت بعد از برجام و لغو تحریم ها، مجددا فعالیت خود در بازار بین المللی غلات را افزایش داده است.
این گزارش حاکی است، این شرکت در ماه جولای نیز نتوانسته بود در قالب یک مناقصه 200 هزار تن ذرت و 200 هزار تن جو خریداری نماید.
 
کلمات کلیدی واردات جو جو دامی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com