خرید نهاده های دامی انجام شده اما از گمرک ترخیص نشده است

خرید نهاده های دامی انجام شده اما از گمرک ترخیص نشده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: کلیه امور مربوط به صادرات و واردات بخش کشاورزی به جهاد کشاورزی واگذار شده ولی در عمل هنوز تحقق نیافته است و خرید نهاده انجام شده اما از گمرک ترخیص نشده و محموله به دست تولید کننده نرسیده یا دیر می رسد.
جلسه نحوه تامین و توزیع نهاده های دامی با حضور نماینده مردم شهرستان یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ، سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد، دادستان یزد، مسئولین امور اقتصادی استانداری، مسئولین سازمان جهادکشاورزی و مدیرعاملان تشکلها و اتحادیه های دامداری استان در محل سالن کوثر استانداری برگزار شد.
در این جلسه عظیمی با اشاره به بخشی از مشکلات حوزه دام استان یزد از جمله نحوه صدور مجوز، دو نرخی بودن نهاده ها، تعدد دستگاه های نظارتی و نبود اطلاعات دقیق از تعداد دام و دامداری های مجوزدار و بدون مجوز  از دست اندرکاران و مسئولین مرتبط با این حوزه خواست با اختصاص وقت بیشتر و تلاش مضاعف برای مردم این مشکلات را برطرف کنند.
وی همچنین با اشاره به میزان نیاز استان به نهاده های دامی و همچنین مشکل ترخیص و تامین نهاده ها خواست با پیگیری نمایندگان مجلس با واگذاری مدیریت خرید و توزیع نهاده ها به تشکل ها و اتحادیه دامی ، این مشکلات برطرف شود.
به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از میزان و نحوه تهیه و توزیع نهاده های دامی در استان یزد، نیاز روزانه نهاده های دامی استان را دو هزار تن اعلام کرد و گفت : کلیه امور مربوط به صادرات و واردات بخش کشاورزی به جهاد کشاورزی واگذار شده ولی در عمل هنوز تحقق نیافته است . 5/2 میلیون تن نهاده دامی کمتر از نیاز کشور وارد شده و این باعث شده کشور با کمبود مواجه شود ، از طرفی خرید نهاده انجام شده اما از گمرک ترخیص نشده و محموله به دست تولید کننده نرسیده یا دیر می رسد.
سجادی پور یکی دیگر از مشکلات را تصویب نرخ محصولات بدون حضور نماینده کشاورز و تولیدکننده دانست و افزود متاسفانه بعد از تعیین نرخ مصوب و ابلاغ آن باز می بینیم که قیمت نهاده بالا می رود .

کیمیا کاوش دانه

وی عدم هماهنگی و یکنواختی بین استانها در تعیین نرخ مصوب برای محصولات را ازدیگرمشکلات دراین زمینه دانست و تصریح کرد متاسفانه هر استانی بخصوص استانهای همجوار برای مرغ نرخ متفاوتی مشخص و مصوب کرده اند و این مسئله باعث شده که مرغداران با توجه به بالاتر بودن قیمت مرغ مصوب این استانها مرغ تولیدی خود را به استانهای همجوار بفرستند و این باعث کمبود مرغ در استان خواهد شد .
در ادامه جلسه جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بعد از طرح مسائل و مشکلات و پیشنهادهای اعضاء جلسه طی سخنان کوتاهی با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده گفت : مشکل از سیستم است . هیچ نهاده ای و به هیچ میزان خارج از سیستم وارد کشور نمی شود . هر چه در بازار آزاد خرید و فروش می شود و باعث دو نرخی شدن نهاده ها شده به علت تخلفات و فسادهای درون سیستمی است که باعث شده هم مصرف کننده و هم تولیدکننده متضرر شوند .
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون از صفر تا صد فعالیت این حوزه وظیفه جهاد کشاورزی است افزود اما متاسفانه در اجرا در وظایف تداخل ایجاد شده ، بنابراین مشکل اصلی  سیستم و شبکه توزیع است که باید اصلاح شود که ما آن را در مجلس پی گیری می کنیم .
جوکار با بیان اینکه انشاءالله دنبال می کنیم مشکلات مطروحه از جمله تفاوت در قیمت گذاری ها بخصوص بین استانهای همجوار و همچنین تامین روزانه استان به دو هزار تن نهاده دامی حل شود ، ابراز امیدواری کرد همگی تلاش کنیم بدون اینکه همدیگر را متهم کنیم مسائل و مشکلات را در فضای همدلی حل کنیم تا رضایت مردم فراهم شود
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com